شکوری

رئیس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی گفت: بخشنامه های دولتی بلای جان رونق تولید در کشور شده و همانند زنجیری به پای تولید کنندگان است.

بهرام شکوری رئیس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی در مراسم همایش و نمایشگاه تخصصی معادن و فلزات غیر آهنی گفت: رسالت سازمان ایمیدرو توسعه معدن و صنایع معدنی است و باید در سایر بخش‌ها نقش توسعه‌ای خود را ایفا کند.

شکوری گفت: محاسبات ما برای مقایسه با معادن دنیا درست نیست و گاهی فریب‌دهنده است.

وی در ادامه افزود: باید اعداد و ارقام درستی را برای مقایسه به دنیا اعلام کنیم.

شکوری گفت: سهم‌ فلزات کلی از مواد معدنی مورد استفاده در بشر زیاد است و این پتانسیل را باید جدی بگیریم.

وی با تاکید بر پتانسیل معادن ایران گفت: از ۲۱ میلیون استخراج ‌مس‌ در دنیا، ۲۹۶ هزار تن متعلق به ایران است.

رئیس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی گفت: توجه به زیرساخت‌ها در تمام دنیا بر عهده دولت‌هاست، ولی در ایران‌ فعالین این حوزه توجه بیشتری به این‌ مسئله می‌کنند.

شکوری افزود: بخش‌نامه‌های متعدد دولتی همانند زنجیری به پای تولیدکنندگان است.

وی با اشاره به بحث خام فروشی گفت: در بحث‌ خام‌فروشی ‌باید توجه بیشتری‌ به محصولات با ارزش افزوده بالا و پایین بکنیم.

شکوری با طرح این سئوال که  چرا تولیدکنندگانی که مازاد تولید را صادر می‌کنند را تنبیه می‌کنیم افزود:  ایرادات قانونی بسیاری در زمینه عوارض صادراتی وجود دارد که در این مسیر دولت به صورت یک‌طرفه تصمیم می‌گیرد.

شکوری گفت: قیمت‌گذاری دستوری جز فساد و رانت دستاورد دیگری ندارد و  این موارد را به آقای وزیر گفتیم ولی متاسفانه اتفاقی در این زمینه رخ نداده است.

زئیس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی گفت: باید فرقی میان کسانی که ارز خود را آورده و کسانی ک نیاورده‌اند گذاشته شود.

شکوری افزود: بخشنامه های دولتی بلای جان رونق تولید در کشور شده است و دولت باید به تشکل‌های صنفی اعتماد کند تا رونق خوبی در کشور ایجاد شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =