• ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۸
  • کد خبر: 45986
  • readingTime: ۱ دقیقه
بارش باران

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از ورود سامانه بارشی به کشور طی بعد از ظهر فردا (۲۸ آبان‌ماه) خبر داد.

به گزارش ایراسین، صادق ضیاییان در گفت‌وگوی خبری از ورود سامانه بارشی به کشور خبر داد و اظهار کرد: در روز شنبه (۲۷ آبان‌ماه) در برخی نقاط استان‌های خراسان رضوی و جنوبی، سیستان و بلوچستان و غرب آذربایجان غربی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: از بعد از ظهر یکشنبه (۲۸ آبان‌ماه) سامانه بارشی وارد کشور شده و ابتدا در نوار غربی کشور سبب بارش می‌شود. این سامانه دوشنبه (۲۹ آبان‌ماه) در نیمه غربی کشور، سه شنبه (۳۰ آبان‌ماه) در نوار شمالی، غرب و برخی نقاط استان‌های واقع در جنوب غرب، جنوب و جنوب شرق کشور سبب بارش باران، رعد و برق وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک و در نقاط مستعد بارش تگرگ و در ارتفاعات و نقاط سردسیر شمال غرب غرب، ارتفاعات البرز و ارتفاعات زاگرس سبب بارش برف می‌شود

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا افزود: سامانه بارشی چهارشنبه (اول آذرماه) در شمال شرق فعال خواهد بود سپس از کشور خارج می‌شود.

به گفته ضیاییان شدت فعالیت این سامانه دوشنبه در استان‌های واقع در غرب و جنوب غرب و سه شنبه در شرق دریای خزر خواهد بود.

وی افزود : روزهای یکشنبه و دوشنبه در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل وزش باد شدید جنوبی و افزایش دما رخ خواهد داد. روزهای دوشنبه و سه شنبه نیز با فعالیت سامانه بارشی در غالب مناطق کشور وزش باد نسبتا شدید و کاهش محسوس دما پیش‌بینی می‌شود.

به گفته ضیاییان خلیج فارس روزهای دوشنبه و سه شنبه دریای خزر و در روز سه شنبه مواج خواهد شد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا ( ۲۸ آبان‌ماه) صاف تا قسمتی ابری و غبار محلی با حداقل دمای ۹ و حداکثر دمای ۲۱ درجه سانتیگراد و طی ‌دوشنبه (۲۹ آبان‌ماه) قسمتی ابری تا نیمه ابری و غبار صبحگاهی، از بعد از ظهر افزایش ابر ، وزش باد، گاهی رگبار و رعد و برق با حداقل دمای ۱۱ و حداکثر دمای ۱۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی فردا و پس فردا( ۲۸ و ۲۹ آبان ماه) بندرعباس با دمای ۳۱ و ۳۰ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۳- و ۲ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =