• ۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۹
  • کد خبر: 45122
  • readingTime: ۲ دقیقه
هوای ابری و آفتابی

طبق پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان طی روزهای سه شنبه تا پنجشنبه ابرناکی، گاهی وزش باد به نسبت شدید و رگبارهای پراکنده و رعدوبرق به ویژه در نیمه غربی و جنوب استان پیش بینی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایراسین، طبق پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از اواسط روز سه شنبه ۹ آبان جوی پایدار در استان اصفهان حاکم است و آسمان استان طی این مدت صاف تا کمی ابری و وزش باد پدیده غالب خواهد بود.

از این رو در مناطق مرکزی استان از جمله کلان‌شهر اصفهان تا روز سه‌شنبه به دلیل سکون جوی، غبار محلی و افزایش غلظت آلاینده‌ها در برخی ساعات پیش‌بینی می‌شود و شاخص کیفی هوا در شرایط ناسالم خواهد بود.

طی روزهای سه شنبه تا پنجشنبه ابرناکی، گاهی وزش باد به نسبت شدید و رگبارهای پراکنده و رعدوبرق به ویژه در نیمه غربی و جنوب استان پیش بینی می‌شود. البته بر اثر فعالیت این موج ناپایدار احتمال بارش‌های رگباری پراکنده در مناطق شمالی، شمال غرب، غرب، جنوب و حتی مرکز استان طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه وجود دارد.

دمای هوا طی ۲۴ ساعت پیش رو تغییر محسوسی ندارد و بیشینه و کمینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان طی این مدت به ترتیب بین ۲۹ و ۹ درجه سلسیوس بالای صفر در نوسان است.

خور و بیابانک با بیشینه دمای ۳۳ درجه سلسیوس بالای صفر و بوئین میاندشت با کمینه دمای صفر درجه به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان خواهند بود.

صدور هشدار سطح زرد هواشناسی

هشدار سطح زرد رنگ زمانی صادر می‌شود که رخداد پدیده‌ای جوی ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی ایجاد کند. هشدار زرد رنگ برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد، داشته باشند؛ همچنین از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی بیندیشند.

بر همین اساس اداره کل هواشناسی استان اصفهان به دلیل سکون جوی و استمرار این شرایط برای روز سه‌شنبه ۹ آبان هشدار صادر کرد.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان اصفهان به سبب پایداری جو، افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش دید افقی و کیفیت هوا در مناطقی چون کلانشهر اصفهان، لنجان، فرودگاه شهید بهشتی اصفهان، فلاورجان، کاشان، کبوتر آباد، لنجان (زرین شهر)، مبارکه، مورچه خورت، شاهین شهر و میمه، نجف آباد و ورزنه پیش‌بینی شده است.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان نسبت به کاهش شعاع دید و بالارفتن عدد شاخص کیفیت هوا هشدار داده و توصیه کرده است که شهروندان بویژه افراد آسیب پذیر مانند سالمندان، افراد دارای بیماری‌های تنفسی و قلبی، زنان باردار و کودکان از تردد غیر ضرور در سطح شهر و فعالیت در فضای باز بپرهیزند.

در این اطلاعیه همچنین بر لزوم مدیریت تردد خودروها در سطح شهرها و کنترل فعالیت واحدهای صنعتی تاکید شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =