نشست سرمایه گذاری خطرپذیر

مدیرعامل شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولاد مبارکه در نشست سالیانه سرمایه‌گذاری خطرپذیر فولاد مبارکه با شرکت‌های دانش بنیان با بیان اینکه طی یک سال گذشته ۲۷ سرمایه‌گذاری خطر پذیر با ۵۲۲ میلیارد تومان سرمایه گذاری توسط فولاد مبارکه انجام شده است، گفت: بخش قابل توجهی از این بودجه محقق شده و به شرکت‌ها پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، یحیی پالیزدار مدیرعامل شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولاد مبارکه بعد از ظهر چهارشنبه نشست سالیانه مدیرعامل و اعضای کمیته سرمایه‌گذاری خطرپذیر فولاد مبارکه با شرکت‌های دانش بنیان و نمایندگان زیست بوم فناوری و نوآوری کشور در مرکز همایش های بین المللی جزیره کیش اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های جدی شرکت‌های شکست ناپذیر دوسوتوانی است به این معنا که توان بهره‌برداری خوب از ظرفیت‌های موجود را دارد و از سوی دیگر اکتشاف جدید را نیز در دستور کار قرار داده است.

وی ادامه داد: یکی از استراتژی‌هایی که می‌تواند هر مجموعه را به شرکتی شکست ناپذیر تبدیل کند ایجاد شرکت‌های زیرمجموعه است که بتواند برای آن اکتشاف داشته باشد و برای راه‌اندازی این شرکت‌ها نیاز به سرمایه‌گذاری خطرپذیر است.

۸۵ درصد سود بورس آمریکا مربوط به سرمایه‌گذاری خطرپذیر است

مدیرعامل شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولاد مبارکه با بیان اینکه چنانچه اقتصاد آمریکا را بررسی کنیم در می‌یابیم که در شرکت‌های پذیرفته شده در بورس این کشور از سال ۱۹۸۰ به بعد شرکت‌هایی که توانستند سرمایه‌گذاری خطرپذیر را طی کنند، ۸۵ درصد بورس آمریکا را به خود اختصاص داده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه سرمایه‌گذاری خطرپذیر امروز به بحثی جدی تبدیل شده است، گفت: در حال حاضر در دنیا چهار هزار شرکت در زمینه سرمایه‌گذاری خطر پذیر فعالیت دارند و شرکت‌های بزرگ در زمینه صنعت فولاد نیز در این زمینه ورود کرده‌اند.

استفاده از فضای کسب و کار نو و جدید دلیل ضرورت توجه به سرمایه‌گذاری خطرپذیر است

پالیزدار استفاده از فضای کسب و کار نو و جدید را دلیل ضرورت توجه به سرمایه‌گذاری خطرپذیر دانست و افزود: با توجه به رشد تکنولوژی و علم وفناوری دیگر امکان ادامه فعالیت تنها در فضای کسب وکار سنتی امکان پذیر نیست و باید رفته رفته به سرمایه گذاری خطرپذیر ورود کنیم.

پالیزدار اضافه کرد: در ایران نیز سرمایه‌گذاری خطرپذیر بیش از هر بخشی در IT مورد توجه بوده و عمده سرمایه‌گذاری‌ها در این زمینه توسط شرکت‌هایی مانند همراه اول با ۴۸۰ میلیارد تومان صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه عدم توجه به استفاده از سرمایه‌گذاری خطرپذیر در صنعت هایتک در کشور تاسف برانگیز است، گفت: این یک ضعف است و باید بیش از گذشته با آن توجه شود.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولاد مبارکه با اشاره به اینکه در مجموع در کشور در سال گذشته ۱.۶ همت در زمینه سرمایه‌گذاری خطرپذیر هزینه شده است، اضافه کرد: در این زمینه سرمایه‌گذاری غیر مستقیم در این بخش ۴۴۰ میلیارد تومان و سرمایه‌گذاری در پروژه‌ها ۶۳۹ میلیارد تومان را به خود اختصاص داده است.

۴۰ درصد سرمایه‌گذاری‌های در حوزه خطر پذیر رقمی کمتر از یک میلیارد تومان داشته‌اند

وی تصریح کرد: باید توجه داشت که ۴۰ درصد سرمایه‌گذاری‌های در حوزه خطر پذیر رقمی کمتر از یک میلیارد تومان داشته‌اند و هنوز جدی در این زمینه ورود نشده و تنها ۱۱ درصد از سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه خطرپذیر بالای ۱۰ میلیارد تومان بوده است.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولاد مبارکه با تاکید بر اینکه سرمایه‌گذاری خطرپذیر آورده‌ای دارد که در صنایع بزرگ باید مورد توجه باشد، افزود: در صنعت فولاد در دنیا از این ابزار استفاده می‌شود و فولاد مبارکه از سال ۹۶ و ۹۷ با راه‌اندازی شرکت پشتیانی و توسعه فناوری و نوآوری و تبدیل آن بهCVC ورود خوبی را به سرمایه‌گذاری خطرپذیر داشته است.

پالیزدار با بیان اینکه طی یک سال گذشته ۲۷ سرمایه‌گذاری خطر پذیر با ۵۲۲ میلیارد تومان سرمایه گذاری توسط فولاد مبارکه انجام شده است، گفت: بخش قابل توجهی از این بودجه محقق شده و به شرکت‌ها پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه عمده سرمایه‌گذاری در زمینه خطرپذیر توسط فولادمبارکه نیز در بخش IT بوده است، ادامه داد: در راند یک و ۲ علاقه به سرمایه‌گذاری داریم اما توسعه‌های لازم در زیست بوم انجام نشده و از این رو مجبوریم در پرورش ایده‌ها، پردازش هسته‌ها و شتاب دهنده‌ها ورود کنیم.

سرمایه‌گذاری فولادمبارکه بر روی ۲۴ طرح شتابدهی

مدیرعامل شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولاد مبارکه با بیان اینکه تاکنون بر روی ۲۴ طرح شتابدهی سرمایه گذاری کردیم، گفت: همچنین در ۶۴ طرح نیز پیش سرمایه‌گذاری از سوی فولاد مبارکه محقق شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون یک هزار و ۷۰ درخواست ثبت شده از سوی دانشجویان ۱۵ دانشگاه سراسر کشور برای سرمایه‌گذاری خطرپذیر فولاد مبارکه اعلام شده است، ابراز داشت: از این تعداد ۲۸۲ مورد آن مصوب شده و بودجه ۳۰۰ میلیارد ریالی برای آنها در نظر گرفته شده است.

پالیزدار ادامه داد: تاکنون ۱۷۰ میلیارد ریال بودجه برای این طرح‌ها اختصاص داده‌ شده است.

وی با تاکید بر اینکه توسعه فردی همه شرکت کنندگان و پیشنهاد دهندگان در حوزه سرمایه‌گذاری خطرپذیر را در دستور کارداریم، ابراز داشت: از این رو اطلاعات همه پیشنهاد دهندگان را جمع آوری می‌کنیم و در قالب بانک اطلاعاتی برای آینده برای تامین نیروی انسانی و ایده‌ها از آنها بهره برداری خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولاد مبارکه با اشاره به برگزاری ۱۲ رویداد ملی طی یک سال اخیر توسط شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولاد مبارکه اضافه کرد: همچنین ۶ پارک علمی و تحقیقاتی و فناوری کشور ارتباط داشته‌ایم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =