• ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۸
  • کد خبر: 42670
  • readingTime: ۲ دقیقه
کریپتو

قیمت بیت‌کوین پس از ۴ هفته ریزش در کانال ۲۵ هزار دلار به ثبات رسید. آیا این به معنای آغاز روند صعودی بازار رمزارزهاست؟ محمد میرزایی کارشناس بازار رمزارزها در پاسخ به این سوال گفت: ما همچنان نشانه‌ای برای آغاز روند صعودی نداریم و انتظار می‌رود قیمت‌ بیت‌کوین به ۱۲ هزار و ۴۷۹ دلار تا ۹ هزار و ۸۴۰ دلار برسد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، قیمت بیت‌کوین هفته گذشته تقریبا ثابت بود و نوسانات محدودی داشت تا به دنبال آن نوسانات در بازار سایر رمزارزها نیز کاهش پیدا کند. هفته گذشته از ۱۰۰ رمزارز برتر بازار نوسان قیمت ۸۶ مورد بین مثبت تا منفی ۵ درصد بود. با این حال شاخص ترس و طمع همچنان در محدوده ۳۵ به معنای «ترس» قرار گرفته است.

کریپتو بر مدار ثبات قیمت

هفته گذشته از ۱۰۰ رمزارز برتر بازار از نظر حجم تنها ۶ مورد بیش از ۵ درصد رشد کردند و درمقابل تنها ۸ رمزارز بیش از ۵ درصد منفی بودند. نوسانات هفتگی بازار رمزارزها به قرار نمودار زیر است:

کریپتو بر مدار ثبات قیمت

جو حاکم بر بازار رمزارزها باعث شد قیمت بیت‌کوین در محدوده ۲۵ هزار دلار جا خوش کند. اتریوم نیز در کانال ۱۶۰۰ دلار نوسان می‌کند. استلار با رشد کمتر از ۱۵ درصدی صعودی‌ترین رمزارز هفته بود و در مقابل گالا با ریزش ۱۳ درصدی منفی‌ترین رمزارز هفته نام می‌گیرد. البته در میان رمزارزهایی با رتبه پایین‌تر نوسانات به مراتب بیشتری ثبت شد. برای مثال قیمت رمز ارز Pink BNB در طول این هفته ۲۲۲ درصد رشد کرد هر عدد از این رمز ارز ۰.۰۰۰۰۰۰۲۰۴۵ دلار قیمت دارد.

آیا بازار آماده فاز صعودی است؟

بازار رمزارزها چهار هفته متوالی در روند نزولی قرار داشت تا اینکه هفته قبل قیمت‌ها به تعادل نسبی رسید. بسیاری از کاربران مدعی‌اند ثبات نسبی هفته گذشته به معنای زمان مناسب برای خرید رمزارز است. آیا روند صعودی قیمت بیت‌کوین آغاز شده‌است؟ محمد میرزایی کارشناس بازار رمزارزها در پاسخ به این سوال به خبرنگار ایراسین گفت: هر کجا بازار رمزارزها نشانه برگشت بدهد می‌توانیم از آن استفاده کنیم ولی فعلا بازار سیگنال نزول می‌دهد و انتظار دستیابی به نقاط پایین‌تری داریم.

در طول هفته‌های گذشته دامیننس تتر در بازار رمزارزها به سطوح بالاتر از ۸ درصد نفوذ کرد در حالی‌که در هیچ کدام از روندهای صعودی بازار، دامیننس تتر تا این میزان بالا نبود. این عدد به معنای نقد بودن سرمایه سرمایه‌گذاران برای خرید در قیمت‌های پایین‌تر است. میرزایی در مورد احتمال ادامه ریزش گفت: اصلی‌ترین محدوده‌ برگشت بیت کوین از نظر من ۱۲ هزار و ۴۷۹ دلار تا ۹ هزار و ۸۴۰ دلار است و فکر نمی‌کنم محدوده‌ای بالاتر از این مانع از ریزش قیمت بیت‌کوین شود.

با توجه به احتمال ادامه‌دار بودن ریزش قیمت بیت‌کوین، روند صعودی بازار رمزارزها از چه زمانی آغاز خواهد شد؟ میرزایی در پاسخ به این سوال گفت: نمودار بلندمدت بیت‌کوین نشان می‌دهد همیشه هاوینگ یا نصف شدن درآمد ماینرها با آغاز روند صعودی همراه بوده است و ما تا هاوینگ بعدی حدود یک سال فاصله داریم.

نمودار زیر هاوینگ بیت‌کوین را نشان می‌دهد:

کریپتو بر مدار ثبات قیمت

هاوینگ به معنای نصف شدن درآمد ماینرهای بیت‌کوین است. این اتفاق هر ۴ سال یک مرتبه رخ می‌دهد و با کاهش عرضه بیت‌کوین، قیمت آن افزایش پیدا می‌کند. چهارمین هاوینگ بیت‌کوین سپتامبر سال ۲۰۲۴ انجام می‌شود. میرزایی در این‌باره گفت: ما انتظار نداریم پیش از هاوینگ چهارم روند صعودی بازار آغاز شود بنابراین فعالان بازار مراقب باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =