سنگ آهن

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان یزد صدور گواهی کشف معدن سنگ آهن آریز (d۱۹) با پیش‌بینی استخراج سالیانه حدود چهار میلیون تن سنگ آهن را گامی موثر در جهت تامین خوراک واحدهای فولادی استان خواند.

به گزارش ایراسین به نقل از ایسنا، محمدکاظم صادقیان مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان یزد، امروز سه شنبه ۳۱ مردادماه از جمله اقدامات مهم صورت گرفته درسه ماهه اول امسال در بخش معدن استان را صدور گواهی کشف معدن سنگ آهن آریز(d۱۹) با احتساب عیار حد ۱۵ درصد با ذخیره به میزان ۴۹ میلیون و ۷۰۷ هزار تن مگنتیت غیر پلاسری با هزینه ۵۶۵ میلیارد و ۱۴۶ میلیون ریال ذکر کرد و این اقدام را گامی موثر در جهت تامین خوراک واحدهای فولادی استان دانست

وی افزود: آنومالی D۱۹ در منطقه فلززایی بافق و در فاصله نزدیک به معادن چادرملو و چغارت واقع شده و از جمله آنومالی‌های کشف شده در برداشت‌های مغناطیس‌سنجی هوایی سال ۱۳۴۸ شمسی است.

وی ادامه داد: براساس گزارشات موجود، میزان منبع اولیه این آنومالی با توجه به حفاری‌های انجام شده و مقاطع زمین‌شناسی، حدود ۱۰۰ میلیون تن، در عمق ۱۶۰ متری برآورد شده است.

به گفته این مسئول، در این آنومالی دو مرحله عملیات اکتشافی اولیه توسط شرکت‌های تکنواکسپورت و سیگنال دلتا پارس صورت گرفته است.

وی ادامه داد: تاکنون ذخیره زمین شناسی این معدن در محدوده جنوبی با عیار حد ۱۵ درصد، ۷۷ میلیون تن برآورد شده است که با تکمیل آنالیزهای آزمایشگاهی و حفاری های آتی میزان ذخیره افزایش خواهد یافت.

صادقیان گفت: عملیات پیش باطله‌برداری معدن سنگ آهن آریز در مهر ماه سال ۱۴۰۰ با راهبری شرکت معدنی و اکتشافی دشت یوز دره انجیر به عنوان بهره‌بردار آغاز شد که با اتمام این دوره که شش ماه زودتر از موعد مقرر و برنامه‌ریزی شده به پایان رسید و با پیشرفت ۱۴۰ درصدی همراه بوده، به میزان ۵۰ میلیون مترمکعب معادل ۱۰۰ میلیون تن باطله‌برداری انجام شده است.

وی با بیان این که در خرداد ماه سال ۱۴۰۲ با انعقاد قرارداد جدید، طرح با مشاوران و پیمانکاران وارد فاز بهره‌برداری شده است، خاطرنشان کرد: میزان حجم برنامه‌ریزی شده در سال ۱۴۰۲ برابر با ۳۰ میلیون متر مکعب است که منجر به استخراج سنگ آهن از این معدن تا انتهای سال ۱۴۰۲ خواهد شد.

با توجه به این که همچنان عملیات اکتشاف تفصیلی در طرح جریان دارد، به منظور پیشبرد اهداف آن با توجه به اطلاعت موجود، برنامه‌ریزی تولید معدن برای طول عمر آن انجام شده است و انتظار می‌رود سالیانه در حدود چهار میلیون تن سنگ آهن از معدن سنگ آهن آریز استخراج شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =