• ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۴
  • کد خبر: 41386
  • readingTime: ۲ دقیقه
انس طلا

طلای آبشده، سکه امامی و طلای ۱۸ عیار ماه‌هاست در محدوده کوچک قیمتی نوسان اندکی دارد. در سقف محدوده، فروشنده‌ها قوی ورود می‌کنند و در کف محدوده نیز خریداران پر قدرت آماده حمایت هستند. این محدوده‌ها دیر یا زود شکسته خواهد شد، پس از آن قیمت طلا صعودی خواهد شد یا نزولی؟

به گزارش خبرنگار ایراسین، قیمت‌ها در بازار طلا از چند ماه قبل ریزشی شد و در طول یکی دو ماه گذشته نیز در محدوده کوچکی نوسان می‌کند یا به قول بازاریان «رِنج» می‌زند. این حالت در بازار طلای آبشده و سکه امامی باعث شده تا تعداد معاملات کاهش پیدا کند با این حال نمودارهای قیمتی نشان می‌دهد بازار در پایان محدوده رنج قرار داشته باشد و احتمالا به زودی روند صعودی یا نزولی قدرتمندی را آغاز خواهد کرد.

آبشده نقدی

قیمت طلای آبشده در محدوده‌ای شبیه به مثلث قرار دارد. سقف آن از ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تا ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است و کف در محدوده ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تا ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان قرار دارد. دو هفته قبل وقتی طلا به کف محدوده رسید با افزایش شدید تقاضا مواجه شد و هفته گذشته به سقف برخورد کرد و با افزایش عرضه‌ها نزولی شد.

https://dashboard-api.tgju.org/uploads/snapshots/64d5e83b95b17.png

براساس نمودار طلای آبشده محدوده نوسان قیمتی کوچکتر شده‌است و این به معنای پایان احتمالی این محدوده خواهد بود. اگرچه شاید در هفته‌ پیش‌رو محدوده رنج شکسته نشود. گفت‌وگو با فعالان بازار نشان می‌دهد هیچ کدام ایده یکسانی نسبت به آینده قیمتی آبشده ندارند ولی درصد بالایی از فعالان بازار عقیده دارند ایستگاه قیمتی آبشده در نیمه دوم سال ۱۶ میلیون تومان است.

سکه امامی

سکه امامی ماه‌هاست در محدوده ۲۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان نوسان می‌کند. هر زمانی قیمت به کف محدوده می‌رسد خریداران پر قدرت وارد می‌شوند و هر زمانی قیمت به سقف محدوده نزدیک می‌شود نیز فروشندگان قوی عمل می‌کنند. هفته گذشته وقتی سکه امامی به سقف محدوده رسید فشار فروش در بازار افزایش پیدا کرد.

https://dashboard-api.tgju.org/uploads/snapshots/64d5e8bedf433.png

قیمت سکه محدوده رنج را به کدام طرف می‌شکند؟ فعالان بازار پاسخ یکسانی برای این سوال ندارند، برخی معتقدند ابتدا قیمت سکه تا ۲۴ میلیون تومان کاهش می‌باید و سپس صعودی می‌شود و برخی دیگر عقیده دارند سکه تا محدوده ۳۴ میلیون تومان صعودی خواهد شد.

طلای ۱۸ عیار

نمودار قیمتی طلای ۱۸ عیار شبیه به طلای آبشده‌ است و قیمت همانطور که در تصویر مشخص است در محدوده‌ای شبیه به مثلث نوسان اندکی دارد. هر گرم طلای ۱۸ عیار با قیمتی کمتر از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان از نظر خریداران جذاب است و در محدوده قیمتی بالاتر از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان نیز به شدت فروشنده‌ دارد.

https://dashboard-api.tgju.org/uploads/snapshots/64d5e91baa067.png

طلای ۱۸ عیار با کاهش دامنه نوسان به پایان محدوده رنج نزدیک می‌شود و شاید به زودی روند صعودی یا نزولی پرقدرتی را آغاز کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =