پنل خورشیدی انرژی تجدید پذیر

رئیس هیئت‌مدیره سندیکای صنعت برق ایران گفت: ایران باتوجه به ظرفیت‌های کم‌نظیر جزء ۱۰ کشور برتر در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر محسوب می‌شود.

به گزارش ایراسین به نقل از ایرنا، پیام باقری رئیس هیئت‌مدیره سندیکای صنعت برق ایران، در مراسم افتتاح دومین همایش توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در صنایع کشور افزود: کشورمان از ظرفیت‌های بسیار خوبی در بخش انرژی برخوردار است.

وی سطح تابش مناسب خورشید و وجود دالان‌های بادی را از جمله این ظرفیت‌ها برشمرد و خاطرنشان کرد: علاوه بر این مزیت‌ها اهمیت استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر به پاک بودن این نوع انرژی است که باید برای توسعه هرچه بیشتر آن تلاش کرد.

رئیس هیئت‌مدیره سندیکای صنعت برق با بیان اینکه امروزه در یک ناترازی در بخش برق و گاز قرار داریم که موجب می‌شود کشور از این ناترازی‌ها آسیب ببیند.

باقری ادامه داد: توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر راهکاری برای غلبه برای مشکلات است. اگر پیش‌تر به فکر توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در کشور بودیم اکنون ناترازی برق به حداقل ممکن رسیده بود.

وی خاطرنشان کرد: سبد برق کشور با توسعه نامتوازن روبرو است و عمده تلاش‌ها بر توسعه نیروگاه‌های حرارتی است درحالی‌که ناترازی گاز در این بخش مانع خواهد بود.

رئیس هیئت‌مدیره سندیکای صنعت برق بیان کرد: توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر باید به جد دنبال شود تا مشکلات برقی کاهش یابد.

باقری انرژی را موتور پیشران توسعه اقتصادی کشور دانست و افزود: انرژی‌های تجدیدپذیر به منزله لوکوموتیو این توسعه است که می‌تواند ناترازی بخش برق را برطرف سازد.

وی گفت: تلاش برای توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در اولویت برنامه‌های اتاق بازرگانی ایران قرار گرفته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =