• ۶ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۳
  • کد خبر: 39507
  • readingTime: ۲ دقیقه
وزیر راه

وزیر راه و شهرسازی به منظور افتتاح پروژه‌های مسکن، عمران و راهداری استان، صبح امروز وارد اصفهان شد. بازدید از پروژه‌ قطار سریع السیر اصفهان - تهران و حضور در شورای مسکن استان از دیگر برنامه‌های وی در این سفر است.

به گزارش ایراسین به نقل از ایمنا، دقایقی پیش مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی به منظور افتتاح پروژه‌های مسکن، عمران و راهداری استان وارد اصفهان شد.

افتتاح همزمان ۶۶۵ واحد مسکونی شامل ۳۰۵ واحد تکمیلی مسکن مهر، ۲۹۶ واحد مسکن ایثارگران و ۶۴ واحد پروژه مشارکتی بهارستان از دیگر برنامه‌های وی در سفر به استان اصفهان است. همچنین قرار است عملیات اجرایی ۵۲ هزار و ۹۸۵ واحد مسکونی در ۴۰ شهر استان اصفهان با حضور وزیر راه و شهرسازی آغاز شود.

افتتاح پل دوم شهر گز از دیگر برنامه‌های سفر بذرپاش است، همچنین ۴۶۰ کیلومتر روکش آسفالت در استان شامل ۳۰۰ کیلومتر راه اصلی و ۱۶۰ کیلومتر راه روستایی در این سفر افتتاح و بهره برداری خواهد شد. افتتاح باند دوم زواره - اردستان، اهدا قرارداد واگذاری زمین به خانوارهای دارای دو معلول و هزار و ۱۰۰ خانواده مشمول طرح جوانی جمعیت در ۱۳ شهر استان، بازدید از شرکت هواپیماسازی ایران و پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان - تهران، همچنین حضور در شورای مسکن استان از دیگر برنامه‌های سفر بذرپاش به اصفهان است.

پشتیبانی تسهیلاتی از انبوه‌سازان مسکن در دستور کار دولت قرار گیرد

سیدرضا مرتضوی، استاندار اصفهان  امروز (سه‌شنبه ششم تیرماه) در آئین افتتاح ۶۶۵ واحد مسکونی در استان اصفهان و آغاز عملیات اجرایی ۶۸۵ واحد مسکونی در ۴۰ شهر استان اصفهان، اظهار کرد: حضور پر رونق وزیر راه و شهرسازی در استان اصفهان نویدبخش توجه در حوزه‌های مختلف مأموریت وزارت راه و شهرسازی در استان اصفهان است. مشکلاتی که در حوزه فرودگاه، قطار سریع‌السیر، خدمات ریلی، تخصیص زمین به مسکن در شهرهای جدید وجود دارد امروز پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به تجربه ساخت مسکن مهر افزود: پشتیبانی تسهیلاتی از انبوه‌سازان و تولیدکنندگان مسکن باید به صورت ویژه در دستور کار دولت قرار بگیرد. البته با رویکرد وزیر فعلی شرایط خوبی فراهم شده و سهم بانک‌ها از تسهیلات مسکن مشخص شده است.

استاندار اصفهان گفت: همچنین نیازمند پشتیبانی در خدمات روبنایی و زیربنایی در حوزه مسکن هستیم. باید در مسکن‌هایی که به مردم تحویل داده می‌شود خدمات روبنایی از جمله آموزش، فرهنگ، امنیت، بهداشت و درمان همزمان با خدمات زیربنایی مورد توجه قرار گیرد.

مرتضوی اضافه کرد: رویکرد فعلی وزارت راه و شهرسازی فراهم‌سازی این خدمات بوده که باید در استان‌ها نیز پشتیبانی شود.

مراحل تخصیص زمین به مسکن ملی در استان تا چندماه آینده تکمیل می‌شود

علیرضا قاری‌قرآن، مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان امروز در آیین افتتاح ۶۶۵ واحد مسکونی در استان اصفهان و آغاز عملیات اجرایی ۶۸۵ واحد مسکونی در ۴۰ شهر استان اصفهان، اظهار کرد: حدود شش درصد کل سهم ساخت چهارمیلیون مسکن در کشور سهم استان اصفهان بوده که شامل حدود ۲۴۰ هزار واحد مسکن شهری و روستایی است؛ سهم استان اصفهان ۱۱۰ هزار واحد شهری بوده است و ۱۴۵ هزار نفر حائز شرایط نهایی شدند.

وی افزود: مسکن مهر استان بیش از یک‌سال پیش تعیین تکلیف شده است؛ مسکن مهری که امروز افتتاح می‌شود خودمالکی است و بالغ بر ۵۲ هزار از زمین‌های تعیین تکلیف شده استان تخصیص داده می‌شود. پیش از این نیز زمین ۳۰ هزار واحد مسکن مهر تخصیص و عملیات اجرایی آن آغاز شده است؛ تخصیص زمین به مسکن ملی در استان تا چندماه آینده تکمیل می‌شود.

آغاز برنامه‌های وزیر راه و شهرسازی از گلستان‌شهدای اصفهان

وزیر راه و شهرسازی سفر خود به اصفهان را با حضور در گلستان شهدای اصفهان و تجدید میثاق با شهدا آغاز کرد.

بذرپاش در بدو ورود خود به استان اصفهان با حضور در گلستان شهدا مورد استقبال راهداران قرار گرفت.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در این سفر بذرپاش را همراهی می‌کند.


 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =