• ۲ تیر ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۴
  • کد خبر: 39327
  • readingTime: ۱ دقیقه
والیبال ایران - آمریکا

تیم ملی والیبال کشورمان در ادامه رقابت‌های لیگ ملت‌ها در هلند مقابل آمریکا شکست خورد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، تیم ملی والیبال ایران در هفتمین بازی خود از لیگ ملت‌های ۲۰۲۳، عصر امروز جمعه در هلند به مصاف تیم ملی آمریکا رفت و با نتیجه ۳ بر صفر شکست خورد.

بهروز عطایی، سرمربی ایران برای شروع بازی از سید محمد موسوی، محمد ولی‌زاده، مرتضی شریفی، پوریا حسین‌خانزاده، محمدطاهر وادی، امین اسماعیل‌نژاد و محمدرضا حضرت‌پور (لیبرو) استفاده کرد. تیم ایران انگیزه زیادی برای غلبه بر آمریکا داشت و این موضوع از شدت حملات تیم مشخص بود اما در مقابل اشتباهات زیادی هم مرتکب شد. توپگیری‌های مثال زدنی و استفاده از توپ‌های برگشتی نیز به کمک آمریکا آمد تا در ست نخست ۲۵ بر ۲۲ برنده شوند.

ست دوم با برتری ۴ بر یک آمریکا آغاز شد و عطایی برای بیشتر نشدن این اختلاف، تقاضای وقت استراحت کرد. تاکید عطایی در این ست، دریافت مناسب و تبدیل آن به امتیاز در همان حمله اول بود. سرمربی تیم ایران دریافته بود که برتری در استفاده از توپ‌های برگشتی و دفاع روی تور، متعلق به آمریکاست. این برتری تا پایان ست هم حفظ شد و نتیجه ۲۵ بر ۱۸ به سود حریف به ثبت رسید. اصرار پاسور ایران به استفاده از امین اسماعیل‌نژاد هم تا حدی او را خسته کرد و به یک نقشه تکراری در خط حمله ایران تبدیل شد.

تیم ایران تا پایان ست دوم، ۲۶ امتیاز از حمله، ۴ امتیاز از دفاع و ۱۰ امتیاز از اشتباهات حریف به دست آورد و تیم ملی آمریکا، ۲۰ امتیاز از حمله، ۶ امتیاز از دفاع روز تور، ۸ پوئن سرویس و ۱۶ امتیاز از اشتباهات ایران کسب کرد.

تیم در ست سوم بالاخره حس پیش بودن از حریف را چشید ولی درست مثل ست سوم بازی با ایتالیا، نتوانست برتری خود را حفظ کند و سرویس‌های مهلک بازیکنان آمریکا، کار خودش را کرد و ایران این ست را هم ۲۵ بر ۲۳ باخت. با ثبت این نتیجه، احتمال صعود شاگردان عطایی به مرحله نهایی، کمرنگ‌تر از قبل شد.

تیم ایران در هشتمین و آخرین بازی از هفته دوم لیگ ملت‌ها، فردا شنبه ساعت ۱۸:۳۰ با هلند روبرو خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =