• ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۶
  • کد خبر: 38924
  • readingTime: ۱ دقیقه
ایران و ونزولا

رؤسای جمهور ایران و ونزوئلا روز دوشنبه 22 خرداد، قراردادهایی را برای گسترش همکاری در حوزه پتروشیمی و معادن امضا کردند.

به گزارش ایراسین به نقل از رویترز، رئیس جمهور ایران در طی بازدید خود از کاراکاس از افزایش تجارت دوجانبه با ونزوئلا از ۳ به ۲۰ میلیارد دلار خبر داده است.

در این سفر، دو کشور یادداشت تفاهمی برای گسترش همکاری در حوزه پتروشیمی با هدف انجام پروژه‌های مشترک با تکیه بر همکاری‌های نزدیک در حوزه نفت امضا کردند.

رئیسی در بیانیه‌ای با نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا، پس از امضای قرارداد پتروشیمی و ده‌ها قرارداد همکاری دیگر، گفت: تصمیم داریم همکاری های دو کشور را افزایش دهیم.

رئیسی گفت: در گام اول هدف‌گذاری برای افزایش تعامل تجاری و اقتصادی با ونزوئلا ارتقاء سطح همکاری به ۱۰ میلیارد دلار است. گام بعدی ما نیز افزایش همکاری مشارکتی تا ۲۰ میلیارد دلار است.

تلویزیون دولتی ونزوئلا در این خصوص گفت: توافق بین شرکت پتروشیمی دولتی ونزوئلا و همتای ایرانی آن همکاری در اکتشاف و توسعه نفت را تسهیل می‌کند و امکان پروژه‌های مشترک را بالا خواهد برد.

این دو کشور همچنین قراردادی را برای گسترش همکاری در حوزه معدن امضا کردند، اما جزئیاتی از آن ارائه نکردند.

مادورو از سفر رئیسی و روابط دوجانبه دو کشور استقبال کرد و گفت که معاملات و سرمایه گذاری‌های بیشتری در آینده رقم خواهد خورد.

ایران و ونزوئلا سال گذشته یک برنامه همکاری ۲۰ ساله را در تهران امضا کردند که در آن متعهد به مشارکت در زمینه نفت، دفاع و موارد دیگر شدند.

ایران همچنین قرار است در پروژه نوسازی در بزرگترین مجتمع پالایشگاهی ونزوئلا مشارکت کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =