• ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
  • کد خبر: 38709
  • readingTime: ۱ دقیقه
والیبال اسلوونی - ایران

تیم ملی والیبال ایران در آخرین دیدار از هفته نخست لیگ ملت‌های ۲۰۲۳ مقابل اسلوونی شکست خورد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، تیم ملی ایران در چهارمین و آخرین دیدار از هفته نخست لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۳، امروز یک‌شنبه به مصاف اسلوونی رفت و با نتیجه ۳ بر صفر شکست خورد.

بهروز عطایی، سرمربی تیم ایران برای شروع این دیدار از سید محمد موسوی، محمد ولی‌زاده، مرتضی شریفی، پوریا حسین‌خانزاده، جواد کریمی، امین اسماعیل‌نژاد و محمدرضا حضرت‌پور (لیبرو) استفاده کرد. هر دو تیم بازی روز گذشته را ۳ بر یک برده و با روحیه خوبی وارد زمین شدند. هر دو تیم تا امتیاز ۱۵ پابه‌پای هم پیش رفتند ولی بازیکنان اسلوونی با سرویس‌های هدفدار خود، فشار مضاعفی به دریافت‌کننده‌های ایران وارد کردند. قدرت حمله حریف اروپایی نیز برتری ۲۵ بر ۱۹ را برای آنها به دنبال داشت.

اشتباهات تیم ایران و سرویس‌های خوب بازیکنان اسلوونی در ست دوم هم ادامه داشت. عطایی برای جبران امتیازات عقب افتاده و تغییر سیستم بازی تیمش، جواد کریمی و امین اسماعیل‌نژاد را بیرون کشید و امیرحسین اسفندیار را نیز در پست دریافت‌کننده به زمین فرستاد. در شروع ست، اختلاف امتیازات بیشتر از چیزی بود که قابل جبران باشد و بازیکنان ایران با ارائه یک بازی کم اشتباه،‌ حتی از حریف پیش افتادند اما پوئن‌های حساس این ست هم به اسلوونی رسید و ایران ۲۳ بر ۲۵ نتیجه را واگذار کرد.

سرمربی اسلوونی در ست سوم هم به شاگردانش تاکید کرد که از فشار سرویس خود کم نکنند تا با همین تاکتیک، دریافت و به دنبال آن، تنوع حملات ایران را کاهش دهند. عطایی هم در زمان استراحت خود به ملی‌پوشان ایران یادآوری کرد که دریافت‌های اول بهتری را به دست پاسور برسانند. شاگردان گئورگی کرتو از امتیاز ۱۵، اختلاف خود را زیاد و حفظ کردند تا در نهایت این ست هم با نتیجه ۲۵ بر ۲۳ به سود اسلوونی به پایان رسید.

اسلوونی، پیش از این تیم‌های صربستان و فرانسه را شکست داده و مقابل بلغارستان، مغلوب شده بود.

تیم ملی ایران نیز از ژاپن و لهستان باخته و تیم چین را شکست داده بود.

شاگردان عطایی پس از بازگشت به تهران به هلند خواهند رفت و در بازی بعدی از ساعت ۱۴:۳۰ روز سه‌شنبه ۳۰ خرداد با آلمان روبرو خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =