• ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۴
  • کد خبر: 38430
  • readingTime: ۱ دقیقه
ابر

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان گفت: ناپایداری‌های جوی از روز یکشنبه (فردا) در استان آغاز خواهد شد و این وضعیت تا آخر هفته همچنان در استان ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایراسین به نقل از ایرنا؛ محمد رضا رفیعی گفت: این ناپایداری‌ها در هفته جاری به‌صورت رشد ابر، وزش بادهای لحظه ای به نسبت شدید و شدید و بارش‌های رگباری محلی، رعد و برق به‌ویژه برای روز دوشنبه پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه برای این ناپایداری‌ها هشدار زرد صادر شده است، ادامه داد: وزش باد برای روز دوشنبه به نسبت شدید تا شدید خواهد بود و اوج فعالیت این ناپایداری‌ها برای روز دوشنبه پیش بینی شده است.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان اظهار داشت: وزش باد در مناطق مرکزی و کلان‌شهر اصفهان هم قابل توجه خواهد بود اما بارش‌های رگباری بیشتر مناطق شمال و شمال غرب استان را در بر خواهد گرفت که به‌دلیل کمبود رطوبت این سامانه همراه با رعد و برق خواهد بود.

وی اضافه کرد:همزمان با وقوع این رعد و برق‌ها برای روزهای دوشنبه و سه شنبه احتمال بروز خطر در ارتفاعات و مسیل رودخانه‌های فصلی وجود دارد.

رفیعی خاطرنشان کرد: دمای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات شبانه روز گذشته به ۳۵ درجه سانتی‌گراد و در خنک‌ترین ساعات به ۱۸ درجه سانتی‌گراد رسید.

وی بیان کرد: دمای صبح امروز شهر اصفهان هم ۲۹ درجه سانتی‌گراد است که نسبت به روز گذشته یک درجه گرم‌تر شده است.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان افزود: خوروبیابانک با دمای ۳۹ و بویین و میاندشت با دمای پنج درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان در شبانه روز گذشته بودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =