آفتابی

سازمان هواشناسی با پیش‌بینی جوی آرام در بیشتر مناطق کشور طی امروز (چهارشنبه) اعلام کرد: فردا بعدازظهر در بخش‌هایی از شمال غرب و دامنه‌های زاگرس مرکزی در استان‌های همدان، مرکزی، قم، اصفهان، یزد و شرق سمنان رگبار پراکنده باران خواهیم داشت.

به گزارش ایراسین، بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی، از امروز تا پایان هفته در نوار جنوبی کشور افزایش دما خواهیم داشت، دمای هوا در تهران و استان‌های غربی نیز افزایش خواهد یافت.

هم چنین از بعدازظهر امروز (چهارشنبه) در برخی نقاط قم، یزد، سمنان و خراسان رضوی افزایش ابر و رگبار پراکنده داریم.

فردا (پنجشنبه) چهارم خرداد نیز در برخی مناطق شمال غرب کشور، دامنه‌های زاگرس مرکزی در کرمانشاه، همدان، مرکزی و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز شامل تهران، البرز و قزوین همچنین در استان‌های اصفهان، یزد و ارتفاعات کرمان افزایش ابر و رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود؛ روز جمعه غیر از دامنه جنوبی البرز در اغلب مناطقی که ذکر شد بارش پراکنده و خفیفی داریم.

توصیف سامانه: افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج

زمان پایان: جمعه ۱۴۰۲/۰۳/۰۵

نوع مخاطره: افزایش وزش باد تا ۲۰ نات و افزایش ارتفاع امواج تا ۱.۲ متر در نواحی شمالی خلیج فارس (استان خوزستان)، وزش باد شدید تا ۳۰ نات و افزایش ارتفاع امواج بین ۱.۵ تا ۲ متر در دریای عمان به‌ویژه شرق دریای عمان، وزش باد نسبتاً شدید جنوب غربی تا ۲۶ نات و افزایش ارتفاع امواج تا ۱.۵ متر در نواحی شرقی خلیج فارس (استان هرمزگان) و به‌ویژه در محدوده تنگه هرمز.

منطقه اثر:

چهارشنبه ۱۴۰۲/۰۳/۰۳: مناطق ساحلی و دور از ساحل دریای عمان، تنگه هرمز و مناطق ساحلی شرق خلیج فارس، در استان هرمزگان.

پنجشنبه ۱۴۰۲/۰۳/۰۴: مناطق ساحلی و دور از ساحل دریای عمان، تنگه هرمز و مناطق ساحلی شرق خلیج فارس، در استان هرمزگان.

جمعه ۱۴۰۲/۰۳/۰۵: مناطق ساحلی و دور از ساحل دریای عمان، تنگه هرمز و مناطق ساحلی شرق خلیج فارس، در استان هرمزگان.

اثر مخاطره: احتمال غرق شدن شناگران، آسیب به قفس‌ها و تورهای صیادی و قفس‌های پرورش ماهی، خسارت به قایق‌ها و شناورهای کوچک و اختلال در ترددهای دریایی شناورهای سبک، صیادی و مسافربری.

توصیه: منع شنا و تفریحات دریایی، اتخاذ تمهیدات لازم در ترددهای دریایی به‌ویژه تردد با شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی، و تمهیدات لازم جهت تردد ایمن شناورهای مسافربری و کشتی‌های تجاری در محدوده تنگه هرمز و دریای عمان و در صورت لزوم خودداری از تردد شناورهای سبک و فعالیت‌های تفریحی در جزایر تنگه هرمز.

پیش بینی هواشناسی چند استان:

اصفهان: آسمان صاف تا کمی ابری گاهی وزش باد / بیشینه دما: ۳۲ درجه سانتی‌گراد / کمینه دما: ۲۲ درجه سانتی‌گراد

اردبیل: آسمان صاف همراه با وزش باد و افزایش دما / بیشینه دما: ۲۹ درجه سانتی‌گراد / کمینه دما: ۱۳ درجه سانتی‌گراد

البرز: آسمان صاف تا قسمتی ابری / بیشینه دما: ۳۱ درجه سانتی‌گراد / کمینه دما: ۱۸ درجه سانتی‌گراد

بوشهر: آسمان نیمه ابری گاهی غبار محلی در بعدازظهر وزش باد / بیشینه دما: ۳۶ درجه سانتی‌گراد / کمینه دما: ۲۶ درجه سانتی‌گراد

تهران: آسمان کمی ابری گاهی وزش باد شدید / بیشینه دما: ۳۳ درجه سانتی‌گراد / کمینه دما: ۲۰ درجه سانتی‌گراد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =