• ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۷
  • کد خبر: 36748
  • readingTime: ۱ دقیقه
دوگانه سوز

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان گفت: هفت هزار و ۸۰۰ دستگاه خودرو از ناوگان حمل و نقل عمومی استان شامل تاکسی، وانت بار و نیسان با نصب تجهیزات سوخت گاز طبیعی (سی.ان.جی) از ابتدای آغاز به کار دولت سیزدهم تاکنون به صورت رایگان، دوگانه‌سوز شده است.

به گزارش ایراسین به نقل از ایرنا، امین روستایی مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان گفت: این اقدام در راستای کاهش مصرف بنزین و همچنین صرفه جویی در هزینه های صاحبان این خودروها بوده است.

خودروهای واجد شرایط به صورت رایگان و بر اساس اولویت، توسط کارگاه‌های مجاز به دوگانه سوز سی.ان.جی تبدیل می‌شود.

وی اظهار داشت: طرح دوگانه سوز کردن تاکسی‌های اینترنتی و آژانس‌ها در جریان است و تاکنون تسهیلات خوبی از سوی شرکت پخش فراورده های نفتی برای دوگانه سوز کردن خودروهای عمومی تخصیص یافته است.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان عنوان کرد: هفت کارگاه در سطح استان همدان، زیر نظر اداره کل صنعت، معدن و تجارت، خودروهای عمومی واجد شرایط را به صورت رایگان دوگانه سوز می‌کنند.

وی اضافه کرد: کارشناسان منطقه، به طور مستمر از کارگاه مجاز تبدیل در استان بازدید و از نزدیک روند و نحوه انجام کار را مورد نظارت و پایش قرار می دهند.

روستایی با بیان اینکه هزینه ها برای گازسوزکردن خودروها، نسبت به ظرفیت مخازن و تجهیزات لازم و نوع خودرو متفاوت است بیان کرد: هزینه دوگانه سوزکردن هر خودرو از ۹ تا ۱۸ میلیون تومان متغیر است که وزارت نفت این هزینه را برای خودروهای تاکسی و وانت بار با کاربری عمومی پرداخت کرده است.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان گفت: تنوع بخشی در سبد سوخت دارای مزیت های متعددی است و در ادامه سیاست های حمایتی وزارت نفت، تمامی هزینه های گازسوزکردن خودروهای عمومی (تاکسی و وانت بار) و همچنین حدود۸۰ درصد از بار مالی مورد نیاز برای گازسوزکردن مسافربرهای اینترنتی و آژانس‌ها رایگان است.

وی افزود: برای هر ۲ دسته از مشمولان طرح، متقاضیان باید در سامانه اینترنتی gcr.niopdc.ir ثبت نام کرده، کارگاه مورد نظر خود را انتخاب و پس از دریافت کد رهگیری در صف انتظار قرار گیرند تا به محض اعلام، برای دوگانه سوز شدن خودروی خود مراجعه کنند.

به گفته روستایی، ۵۰ باب جایگاه فعال عرضه سوخت سی.ان.جی نیز در استان همدان مشغول خدمت رسانی به مردم است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =