کیوان جعفری طهرانی

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران گفت: راه‌اندازی کارخانجات فرآوری و تولید محصول توسط سرمایه‌گذاران بخش خصوصی از اولویت های کارگروه احیاء و فعال‌سازی معادن تعطیل می باشد و سازمان ایمیدرو هم برای اجرایی شدن این برنامه بسته های تشویقی و حمایتی ارائه کرده است.

در حاشیه جلسه شورای هماهنگی معادن مقایس کوچک استان ایلام، وجیه اله جعفری مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در گفتگو با ایراسین با اعلام خبر راه اندازی واحد فرآوری ماده معدنی بیتومین در این استان، تصریح کرد: پس از اتمام مطالعات پهنه‌های معدنی و مشخص شدن میزان ذخایر قطعی ۶ معدن بیتومین تعطیل، احداث واحد فرآوری ماده بیتومین در ایلام عملیاتی می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که چه اندازه معادن کوچک مقیاس در کشور و چه چالش هایی برای اکتشاف در این معادن وجود دارد، گفت: بیش از ۹۸ درصد معادن کشور کوچک مقیاس هستند که به دلایلی فرایند اکتشاف و استخراج آنها به صورت علمی صورت نگرفته و همین امر باعث ایجاد مشکلاتی برای آنان شده است. با تشکیل شورای تخصصی در جهت شناسایی مشکلات و رفع موانع آنها هستیم.

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در پاسخ به اهداف صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی گفت: سرمایه صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی را با هدف حمایت از طرح‌های اکتشافی و تهیه و تجهیز ماشین‌آلات معادن سه برابر افزایش داده‌ایم.  از عمده مشکلات معادن، نبود اکتشاف سیستماتیک برای تعیین ذخیره بوده و یکی از اهداف این تیم انجام مطالعات پهنه‌های اکتشافی و ایجاد واحدهای فرآوری است.

وی در ادامه به پتانسیل های معدنی استان ایلام اشاره کرد و گفت:  استفاده مناسب از پتانسیل‌های مواد معدنی استان ایلام مانند گچ و آهک از طریق راه‌اندازی کارخانجات فرآوری و تولید محصول توسط سرمایه‌گذاران بخش خصوصی از اولویت های کارگروه احیاء و فعال‌سازی معادن تعطیل می باشد و سازمان ایمیدرو هم برای اجرایی شدن این برنامه بسته های تشویقی و حمایتی ارائه کرده است.

جعفری در پایان گفتگو تصریح کرد: خواستار همکاری بیشتر بخش خصوصی هستیم و راه‌اندازی کارگروه استانی پیگیری احیا و فعال‌سازی معادن تعطیل در دستور کار مرکز قرار دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =