• ۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۴
  • کد خبر: 35314
  • readingTime: ۱ دقیقه
طلا

قیمت جهانی طلا با توجه به تمرکز سرمایه‌گذاران بر جلسه فدرال‌رزرو اندکی افزایش می‌یابد.

به گزارش ایراسین به نقل از دنیای معدن، قیمت طلا امروز (سه‌شنبه) افزایش یافت و سرمایه‌گذاران با توجه به افزایش انتظارات مبنی بر اینکه بانک مرکزی آمریکا به تحولات بخش بانکی، سیاست‌های انقباضی پولی خود را کاهش دهد، در انتظار نشست سیاست‌گذاری فدرال‌رزرو بودند.

بهای هر اونس طلا تا ساعت ۸ و ۲۵ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۳.۷ درصد افزایش به ۱۹۸۲ دلار و ۱۰ سنت رسید و قیمت طلا در بازار معاملات آمریکا نیز با ۰.۱۹ درصد افزایش به ۱۹۸۳ دلار و ۱۰ سنت رسید.

مت سیمپسون، تحلیلگر ارشد بازار در سیتی ایندکس گفت: طلا در حدود سطح ۱۹۸۰ دلار و در محدوده دیروز معامله می‌شود. طلا در زمان عدم اطمینان مالی به عنوان پناهگاه امنی در نظر گرفته می‌شود و نرخ‌های بهره پایین‌تر شمش‌های بدون بازده را جذاب‌تر می‌کند.

قیمت طلا در معاملات روز گذشته و قبل از عقب‌نشینی، به بالاترین حد خود از مارس ۲۰۲۲ و به ۲۰۰۹ دلار و ۵۹ سنت رسید زیرا سرمایه‌گذاران تأثیر اقدامات چند بانک مرکزی برای مهار بحران بانکی و ثبات بازارهای مالی جهانی را دریافتند.

بر اساس گزارش رویترز، دلار ۰.۱ درصد افزایش یافت و باعث شد شمش برای خریدارانی که سایر ارزها را دارند جذابیت کمتری داشته باشد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۲ درصد افزایش به ۲۲.۵۷ دلار و پلاتین با ۰.۲ درصد کاهش به ۹۸۶.۶۸ دلار رسید و پالادیوم با ۰.۱ درصد کاهش به ۱۴۱۲ دلار و ۷۰ سنت رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =