• ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۶
  • کد خبر: 35182
  • readingTime: ۱ دقیقه
واحد صنعتی

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: ۱۹۴ جواز تاسیس واحدهای صنعتی امسال در نقاط مختلف این استان صادر شد.

به گزارش ایراسین به نقل از ایرنا، علی جودکی، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی امروز اظهار داشت: برآورد سرمایه‌ برای اجرای این مجوزهای صنعتی در استان مرکزی، بیش از ۱۴۱ هزار و ۹۱۴ میلیارد ریال است.

وی، میزان اشتغالزایی جوازهای تاسیس استان مرکزی در سال جاری را پنج هزار و ۳۹ فرصت عنوان کرد و ادامه داد: شهرستان‌ زرندیه با ۳۰ جواز تاسیس بیشترین امتیاز را در شاخص مذکور دارد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی اضافه کرد: شهرستان‌های شازند، آشتیان، تفرش و کمیجان کمترین شمار تاسیس مجوزهای صنعتی صادره استان را در سال جاری به خود اختصاص داده اند.

جودکی بیان کرد: بیشترین میزان اشتغال جوازهای تاسیس استان مرکزی در سال جاری مربوط به شهرستان ساوه و کمترین میزان نیز مربوط به شهرستان‌های کمیجان و تفرش است.

وی عنوان کرد: ۱۷۷ پروانه بهره‌برداری صنعتی نیز امسال در استان مرکزی صادر شد که در صورت تحقق این مهم، ۲ هزار و ۵۹۵ فرصت شغلی جدید در استان ایجاد می‌شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی اضافه کرد: مجموع سرمایه‌گذاری در پروانه‌های بهره‌برداری استان مرکزی بیش از ۷۷ هزار و ۵۰۳ میلیارد ریال برآورد می‌شود.

بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می‌کنند.

استان مرکزی دومین قطب صنایع مادر تخصصی و قطب چهارم صنعت کشور است و از نظر تنوع محصولات صنعتی در کشور آوازه دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =