عبدالسلام کریمی

مشاور رئیس‌جمهور در همایش نقش ادیان در خروج از بحران محیط زیست راههای برون رفت از معضلات زیست محیطی کشور را تشریح کرد.

به گزارش ایراسین به نقل از ایرنا، عبدالسلام کریمی مشاور رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی در نخستین دوره از همایش نقش ادیان در خروج از بحران زیست محیطی در اصفهان با تأکید بر اینکه طبیعت مادر ماست، تخریب طبیعت تخریب ما و احیای آن احیای ماست. گفت: طبیعت آیه، نشانه و مخلوق خداست و نظام طبیعت، نظام احسن است و برای همگان خیر است؛ چرا که برابر اصل علیّت، طبیعت و محیط زیست معلول خداوند است و سراسر خیر و برکت.

مشاور رئیس‌جمهور ادامه داد: طبق آیات وحیانی الهی، عقل و خرد و قانون اساسی (اصل پنجاهم) تخریب طبیعت و محیط زیست ممنوع و حرام است؛ و هیچگونه دخل و تصرفی در آن جایز نیست مگر به قصد اصلاح و تسهیل زیست محیطی.

کریمی تأکید کرد: ما خود نیز جزئی از این طبیعت هستیم، پس سلامت طبیعت به ما برمی‌گردد و عکس آن نیز صادق است.

وی، کوه و در و دشت و زمین و دریا را امانتی از طرف خداست در دست انسان‌ها عنوان کرد و راههای برون رفت از معضلات زیست محیطی کشور را به شرح ذیل مطرح کرد:

- بهره‌گیری از توان علمی و تکنولوزیک در طرح‌های آب و خاک

- هدف‌گذاری برای تحقق شهر هوشمند و بهره‌گیری علمی و فنی از منابع آب و خاک

- هدف‌گذاری در استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر و انرژی خورشیدی و...

- بیابان زدایی و جنگل‌زایی

- تلاش برای احیای تالاب‌های خشک شده و...

- پیگیری سیاست‌ها و دیپلماسی محیط‌زیستی در سطح منطقه با کشورهای همسایه،

- نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و گسترش و ترویج فرهنگ استفاده از خودروهایی با آلایندگی استاندارد استفاده از دوچرخه و متورسیکلت‌ها و خودروهای برقی و...

- تمرکز زدایی از سیستم اداری در کشور

نخستین دوره از «همایش نقش ادیان در خروج از بحران محیط زیست» با حضور نمایندگان ادیان(اسلام، مسیحیت، یهودیت، زرتشت)، شخصیت‌های دینی و مدیریتی و دانشمندان علم نوین، فیلسوفان و مدیران اجرائی در بخش صنعت و خدمات در اصفهان برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =