• ۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۰
  • کد خبر: 33074
  • readingTime: ۱ دقیقه
کرونا

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: موج هشتم کرونا، که از ابتدای دی ماه درگیر آن شده بودیم بتدریح در حال فروکش است و میزان مراجعان سرپایی و بستری کاهش یافته است.

به گزارش ایراسین به نقل از ایرنا، سعید کریمی در گفت وگوی تلویزیونی اظهار داشت: تا اکنون در شرق و غرب دنیا، کرونا خاموش نشده و شاهد فوت چندصد نفری هستیم، اما در ایران شرایط به نسبت مطلوبی داریم.

وی ادامه داد: خبر خوش برای مردم این است که این موج هشتم که از ابتدای دی ماه درگیر آن شده بودیم چند روزی است که آرام آرام در حال فروکش است و میزان مراجعان سرپایی و بستری کاهش یافته است.

کریمی افزود: موج‌های کرونا در بعضی مواقع دو قله‌ای یا دو کوهانه است به همین خاطر نمی‌توان با اطمینان گفت که از قله عبور کردیم اما چند روزی است که بیماران سرپایی و بستری کاهش پیدا کرده است.

معاون درمان وزیر بهداشت همچنین گفت: واکسن‌های ایرانی از نظر قیمت و کیفیت قابل رقابت با واکسن‌های جهانی است اما صادرات واکسن نیاز به بازاریابی دارد.

به گزارش ایرنا، کرونا از ابتدای اسفند ۱۳۹۸در کشور شایع شد و تاکنون ۱۴۴ هزار و ۷۴۱ از هموطنان بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند.

همچنین واکسیناسیون سراسری نیز از ۲۲ بهمن سال ۱۳۹۹ در کشور آغاز شد و تا کنون ۶۵ میلیون و ۱۸۶ هزار و ۱۱۴ نفر دُز اول، ۵۸ میلیون و ۵۸۱ هزار و ۸۰۳ نفر دُز دوم و ۳۱ میلیون و ۵۸۴ هزار و ۳۷۳ نفر، دُز سوم و بالاتر واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۵۵ میلیون و ۳۵۲ هزار و ۲۹۰ دُز رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =