• ۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۸
  • کد خبر: 32935
  • readingTime: ۱ دقیقه
معدن

یک فعال صنعت فولاد گفت: معادن بزرگ ایران در بحث هوشمندسازی پیشگام هستند، اما متأسفانه در معادن کوچک هنوز استقبالی از این اقدام نشده است.

به گزارش ایراسین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ خانم سارا جلیلی با اشاره به فناوری‌های اکتشاف در حوزه صنعت و معدن افزود: اکتشاف معادن تا چند سال گذشته به صورت سنتی انجام می‌شد، اما در دهه‌های اخیر با بحث هوشمندسازی معادن که در رسانه‌ها مطرح شده است، توانستیم در بهبود شرایط در این زمینه موثر واقع شویم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر با استفاده از هوش مصنوعی و ورود این حوزه به بحث اکتشاف معدن، روش‌های اکتشاف، تخمین ارزیابی و ذخیره دقیق‌تری در معادن صورت می‌گیرد و با تخمین‌های دقیق، هزینه‌ها را بسیار کاهش می‌دهد، گفت: معادن بزرگ ایران در بحث هوشمندسازی پیشگام هستند، اما متأسفانه در معادن کوچک هنوز استقبالی از این اقدام نشده است.

جلیلی با اشاره به هوشمندسازی تمامی معادن در آینده، افزود: پیش‌بینی می‌شود تا ۱۰ سال آینده فناوری‌های مرتبط با هوشمندسازی مانند پهپاد که در بخش نقشه برداری، مکان‌یابی معادن و تونل‌های اکتشافی موثر است، پیشرفت چشمگیری را تجربه کنیم.

این فعال صنعت فولاد گفت: در بحث تولید به دلیل اینکه هزینه‌های فرآوری و تولید مواد اولیه زیاد است، معمولاً در حوزه هوشمندسازی استقبال لازم صورت نگرفته و فقط معدن‌داران بزرگ با روابط بین‌المللی در این بخش پیش‌گام شده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =