• ۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۴
  • کد خبر: 30518
  • readingTime: ۲ دقیقه
دانش بنیان

رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۳۰۰ شرکت جدید دانش بنیان و فناور در استان خراسان رضوی ایجاد شده است.

به گزارش ایراسین به نقل از ایرنا، دکتر مسعود میرزائی شهرابی افزود: بیشتر این شرکت ها در حوزه معدنی و کشاورزی فعال شده اند که پیش بینی می شود بیش از هزار شغل جدید از این طریق در پارک علم و فناوری خراسان رضوی ایجاد شود.

وی ادامه داد: یکی از اولویت ها برنامه ریزی بر اساس مزیت اصلی استان خراسان رضوی در حوزه معدن خواف بود که تاکنون ۵۰ شرکت رویشی آن در پردیس صنایع معدنی خواف ایجاد شده است.

عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد بیان کرد: از سوی دیگر فراخوان های مختلفی در سطح استان منتشر شد تا افراد متخصص که حرفی برای گفتن دارند خود را به این مجموعه معرفی کنند تا در زمان صدور مجوز بهره برداری از این پردیس، شرکت های تازه تاسیس متناسب با نیاز و تخصص خود بتوانند از افراد با دانش استفاده کنند.

او با اشاره به تلاش های مجموعه پارک علم و فناوری گفت: تمام تلاش این مجموعه این است تا ضمن کاهش بروکراسی اداری، افراد متخصص درگیر، مراحل زمان بر صدور مجوز نشوند و به جز کار علمی، دغدغه دیگری نداشته باشند.

میرزائی افزود: از سوی دیگر تلاش شده است تا با رایزنی و برگزاری جلسات متعدد با مدیران عامل برخی شرکت‌ها، امکان استفاده از جوانان نخبه فراهم شود.

وی بیان کرد: با ابلاغ استفاده از دستیار فناوری دانشجویان مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، فرصت پیدا می‌کنند تا در شرکت های مختلف حضور پیدا کرده و توانمندی خود را برای جذب و جلب اعتماد آن مجموعه فراهم کنند و حقوق خود را از دولت به مدت ۶ ماه دریافت می کنند.

رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی ادامه داد: سعی شده است تا این پارک پاتوق مناسبی برای دانش آموزان، دانشجویان و استادان دانشگاه ها باشد و تخصص خود را محک بزنند و نسبت به علاقه مندی خود، امکان تاسیس و یا جذب در شرکت های دانش بنیان فراهم شود.

او گفت: باید مزیت های استانی را نیز در نظر گرفت زیرا وقتی شرایطی همچون منطقه خواف وجود دارد باید بتوانیم ۲۰۰ شرکت فناور برای همکاری با این مجموعه ایجاد کنیم و حال آنکه در حال حاضر، باطله های این معدن که ارزش فراوانی هم دارد، بدون استفاده در محیط قرار گرفته است.

میرزائی افزود: استان خراسان رضوی، شرکت های بسیاری در حوزه ICT دارد ولی نسبت به حوزه کشاورزی و معدنی غفلت هایی در گذشته شکل گرفته است و امیدواریم با نگاه منظومه ای، ضمن استفاده از شرکت های بزرگ، شرکت های کوچک دانش بنیان نیز مورد حمایت قرار گیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =