جام جهانی

با نزدیک شدن به زمان آغاز بزرگ‌ترین رویداد فوتبال دنیا، قطر به‌عنوان میزبان جام‌جهانی ۲۰۲۲ هر روز حال و هوای بیشتری برای پذیرای از بهترین تیم‌های ملی جهان به خود می‌گیرد. در این بین ایرانی‌ها در انتظار شاگردان کی‌روش هستند و آرژانتینی‌ها نیز دوحه را به انحصار خود در آورده‌اند.

به گزارش ایراسین به نقل از ایرنا، تیم برتر فوتبال دنیا از روز بیست و نهم آبان‌ماه تلاش خود رای برای رسیدن به اهداف و برآورده کردن آرزوهای مردم کشورشان آغاز می‌کنند. جام جهانی ۲۰۲۲ با دیدار قطر میزبان و اکوادور در حالی آغاز می‌شود که این رویداد بزرگ برای نخستین مرتبه در یک کشور عربی برگزار می‌شود و در واقع قطر کوچکترین کشوری است که تاکنون میزبان این تورنمنت معتبر بوده است.

قطر با مساحتی بالغ بر ۱۱ هزار و ۴۹۳ کیلومتر و جمعیتی بیش از سه میلیون نفر، تلاش خود را برای میزبانی مطلوب از جام‌جهانی از مدت‌ها قبل آغاز کرده تا ثابت کند سران قبلی فیفا به خصوص "سپ بلاتر" برای اهدای میزبانی به آنها دچار اشتباه نشده‌اند، هرچند خود بلاتر نیز چند روز قبل اعتراف کرد اهدای میزبانی به این کشور یک تصمیم غلط بود.

اکنون در این گزارش مشاهدات خبرنگار ایرنا در قطر از شرایط حاکم بر دوحه را می‌خوانید:

تلاش برای تکمیل ورزشگاه‌ها و اماکن عمومی

یکی از عجیب‌ترین نکات میزبانی قطری‌ها از جام جهانی این است که هنوز برخی از ورزشگاه‌های میزبان همچون "آل‌خلیفه" به صورت صد در صد تکمیل نشده‌اند. همچنین اماکن عمومی همچون خیابان "کورنیش" که برای تجمع هواداران در نظر گرفته شده‌ نیز در مسیر تکمیل‌سازی است که این موضوع کاملا قابل لمس است.

ستاره‌هایی بر پیکر ساختمان‌های عظیم

ایرانی‌ها در انتظار شاگردان کی‌روش/ دوحه در انحصار آرژانتینی‌ها

در خیابان‌های اصلی دوحه یک فضای دیدنی ایجاد شده و آنهم به تصویر کشیده شدن ۳۲ ستاره از ۳۲ تیم حاضر در جام بر پیکر ساختمان‌های عظیم است. بازیکنانی چون "مانوئول نویر"، "پدری"، "لوییس سوارز"، "گرت بیل" و "هری کین". از ایران نیز تصویر "علیرضا جهانبخش" که سومین حضورش در جام جهانی را تجربه می‌کند در این جمع قرار دارد.

حضور گسترده آرژانتینی‌ها و کری‌خوانی با رقیب همیشگی

ایرانی‌ها در انتظار شاگردان کی‌روش/ دوحه در انحصار آرژانتینی‌ها

طی تاریخ ادوار مختلف جام‌جهانی، آرژانتینی‌ها همواره یکی از پرشورترین هواداران بوده که تیم خود را حمایت کرده‌اند. اکنون در دوحه و در فاصله یک هفته به آغاز جام، هواداران آرژانتین نیز حضور گسترده‌ای در دوحه دارند. عالاوه بر مردم قطر که علاقه وافری به آلبی‌سلسته دارند، خود آرژانتینی‌ها نیز از سراسر دنیا به کوچکترین کشور دنیا آمده‌اند تا حامی لیونل مسی و یارانش باشند. در این میان کری‌خوانی آنها با برزیلی‌ها نیز قابل توجه است.آنها ظهر روز شنبه خیابان کورنیش را کاملا به رنگ آبی و سفید درآورده بودند.

مرکز رسانه‌ای در پارکینگ!

شاید باور نکردنی باشد اما مرکز رسانه‌های جام جهانی، در طبقه زیرین یک پارکینگ یکی از مراکز بزرگ تجاری راه اندازی شده که یا عجیب‌ترین تصمیمات کمیته برگزاری است. ناهماهنگی عوامل این مرکز با برنامه‌ای که در اختیار نمایندگان قرار داده شده، موجب اعتراض خبرنگارانی شده که خود را از چند روز قبل به قطر رسانده‌اند. علاوه بر خبرنگاران اروپایی که اکنون در دوحه هستند، تعداد بالای خبرنگاران قاره آفریقا نیز جالب توجه است.

مردم میزبان هنوز هیجان میزبانی ندارند

ایرانی‌ها در انتظار شاگردان کی‌روش/ دوحه در انحصار آرژانتینی‌ها

بی‌تردید اگر یکی از کشورهای مطرح دنیای فوتبال یا حداقل کشورهایی که مردمان علاقمند به ورزش دارد، میزبان جام جهانی ۲۰۲۲ بود از مدت‌ها قبل شور و هیجان و روزشماری مردم انها برای آغاز جام شکل می‌گرفت اما در قطر هیجانی که انتظار می‌رود دیده نمی‌شود. به زحمت می‌توان مردم بومی قطر را پیدا کرد تا در خیابان‌هایی که برای هواداران در نظر گرفته شده، پیدا کرد. اینکه قطری‌ها علاقه چندانی به فوتبال و کلا ورزش ندارند یک بحث کهن است اما اینکه تلاش سران کشور نیز نتیجه چندانی نداشته، جای بسی تامل دارد. حتی در مراکزی که برای هواداران در نظر گرفته شده اکثر افرادی که پیراهن قطر را برتن دارند یا پرچم عنابی‌ها در دست آنان است، از کشورهای نپال یا هند هستند. به نظر می‌رسد میزبان مجبور شد تا علاوه بر خیلی‌ها، هواداران را نیز با پول بخرد.

ایرانی‌های دوحه در انتظار شاگردان کی‌روش

ایرانی‌ها در انتظار شاگردان کی‌روش/ دوحه در انحصار آرژانتینی‌ها

ایرانی‌های مقیم قطر که همواره تیم‌های ورزشی کشورمان در مسابقات برگزار شده در دوحه هستند، برای حضور شاگردان کی‌روش در این شهر آماده هستند و مدام جویای زمان ورود این تیم می‌شوند. آنها برنامه‌های مختلفی برای حمایت از تیم ملی ایران دارند. به طور یقین ملی‌پوشان کشورمان یکی از تیم‌های در جام‌جهانی ۲۰۲۲ هستند که بیشترین حامی را خواهند داشت.

سخت‌گیری برای ایجاد نظم در دوحه

ایرانی‌ها در انتظار شاگردان کی‌روش/ دوحه در انحصار آرژانتینی‌ها

با اینکه هنوز جمعیت چندانی از هواداران کشورهای حاضر در جام‌جهانی، به دوحه نیامده‌اند اما تلاش میزبان برای ایجاد نظم در مناطق مختلف، از نکات جالب است که البته در برخی عوامل بیش از حد شده است. نظم و سخت‌گیری شدید در عبور و مرور وسایل نقلیه و حتی مردمی که پیاده برخی مسافت‌ها را طی می‌کنند به حدی است که بعضی مواقع موجب می‌شود مردم مجبور یک مسیر کوتاه را برای جلوگیری از ترافیک و بی‌نظمی در زمان زیادی طی کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =