مدارس

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: در ۲ سال گذشته با توجه به شرایط کرونایی و آموزش غیرحضوری کلاس‌های درس، تعلیم و تربیت دانش‌آموزان در فضای مجازی تداوم یافت و هر چند آموزش آنها دنبال شد اما در حوزه تربیت اینگونه نبود.

به گزارش ایراسین، میکائیل باقری مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: گرچه همکاران در سراسر کشور در حوزه تربیت تلاش کردند که فعالیت‌ها تعطیل نشود اما تربیت باید چهره به چهره صورت گیرد و این درحالیست که در این مدت زمان طولانی، تعامل رو در رو وجود نداشت.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با اشاره به آسیب‌های ناشی از حضور بی حد و حصر دانش آموزان در فضای مجازی و غرق شدن آنان در شبهات و نیافتن پاسخ‌های قانع کننده گفت: برای دانش‌آموزان شبهه‌افکنی کردند و آنها پاسخ مناسب برای شبهات نیافتند بنابراین در زمینه تربیت باید اقدامات جدی‌تری صورت گیرد و امیدوارم با حضوری شدن مدارس گام جدی‌تری در این زمینه برداریم.

وی یادآورشد: بی‌شک از میان فرهنگیان، اولیا و مراکز تخصصی تربیت معلم و مدرس افرادی وجود دارند که پاسخگوی مسائل و خواسته‌های دانش‌آموزان باشند، باید در حوزه تربیتی پاسخگویی به دانش‌آموزان صورت گیرد و ساماندهی نیرو و فعالیت در این زمینه انجام شود.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش افزود: جلسات مختلف کارشناسی در این مورد برگزار شده و باز هم از این جلسات خواهیم داشت همچنین دوره‌هایی را تدارک دیده‌ایم.

برگزاری اجلاس نماز در ۳۲ استان کشور

باقری درباره برنامه‌های اقامه نماز دانش‌آموزان اظهار کرد: «نور چشم» یک برنامه کلان است که ذیل این برنامه چندین فعالیت فرآیندی از آغاز تا پایان سال تحصیلی تعریف شده است و سه نقطه آغازین، میانی و پایانی دارد.

وی عنوان کرد: نقطه پایانی این فرآیند تربیتی، برگزاری اجلاس نماز است که در سه سطح تدارک دیده می‌شود؛ پیش اجلاس منطقه‌ای در ۷۴۰ منطقه آموزش و پرورش برگزار خواهند شد و پس از آن پیش اجلاس استانی است که در ۳۲ استان کشور انجام می‌شود و در انتها اجلاس سراسری دانش‌آموزان در اردیبهشت سال آینده برگزار می‌شود.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: این سه اجلاس و پیش اجلاس در سه سطح مختلف با اهداف عمده کمک دانش آموزان، فرهنگیان و اولیا و فعالان نمازی به آموزش و پرورش برای ارائه نماز باشکوه است.

باقری اضافه کرد: یکی از ابزارهای تشویق، دیده شدن و نشان دادن چهره‌های برتر و فعالان است. دانش‌آموز می‌خواهد دیده شود بنابراین در این اجلاس از همه فعالان نماز در سطوح مختلف تجلیل می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =