آیین افتتاحیه فاز دوم موزه سپاهان

مدیرعامل باشگاه سپاهان گفت: ورزشگاه نقش جهان قطب گردشگری ورزشی اصفهان است که در آن زیرساخت‌های مختلفی از جمله موزه افتخارات پیشکسوتان سپاهان وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، محمدرضا ساکت، مدیرعامل باشگاه فولاد مبارکه سپاهان صبح پنجشنبه آیین افتتاح فاز دوم موزه افتخارات باشگاه فولاد مبارکه سپاهان با عنوان تالار هدایا و مشاهیر رشته‌های ورزش قهرمانی اظهار کرد: نگاه حرفه‌ای باشگاه سپاهان، چند بعدی است و ابعاد مختلف ورزش از جمله یاد و خاطره‌ها و افتخارات را نیز در برمی‌گیرد. این موارد باید ثبت، ضبط و ماندگار باشد و مردمان امروز و آینده باید خانم‌ها و آقایان قهرمان باشگاه سپاهان که افتخارآفرین بودند را بشناسند.

وی ادامه داد: باشگاه سپاهان اولین باشگاه ایرانی است که مجوزحرفه‌ای خود را هر سال دریافت می‌کند که سال گذشته با نظارت فیفا و AFC صدور مجوز با کنترل کامل‌تری صورت گرفت و سپاهان اولین باشگاهی بود که این مجوز را دریافت کرد. در سال گذشته متاسفانه برخی تیم‌های باسابقه ایران نتوانستند این مجوز را دریافت کنند.

ساکت تاکید کرد: باشگاهی که مجوز حرفه‌ای را اخذ می‌کند، نگاه فراگیری نسبت به ورزش دارد و ابعاد مختلف حقوقی، زیرساختی، رسانه‌ای و همچنین ثبت تاریخ را در بر می‌گیرد. افتخار داریم در کنار سردیس سردار قاسم سلیمانی، دو سردیس از باشگاه سپاهان یعنی استاد حریری و یاوری ایجاد شده تا نسل امروز و فردا تاریخ بلند سپاهان را بشناسد.

مدیرعامل باشگاه سپاهان گفت: ورزشگاه ۷۵ هزار نفری نقش جهان نیز به عنوان قطب گردشگری ورزشی اصفهان تعیین شده و هر روز شاهد حضور گروه‌های مختلف بازدید کنندگان داخلی و خارجی از گردشگران تا دانشگاه‌ها و حتی هیات‌های سیاسی هستیم.

فولاد مبارکه پروژه نقش جهان را به سرانجام رساند

وی با بیان اینکه "طلایه‌دار اتفاقاتی که در نقش‌جهان افتاد، شرکت فولاد مبارکه بود" خاطرنشان کرد: ورزشگاه نقش جهان یک پروژه به گِل نشسته ۲۵ ساله بود که شرکت فولاد مبارکه در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خود این پروژه را در دست گرفت و آن را به یکی از استانداردترین ورزشگاه‌های کشور تبدیل کرده است که روز به روز ابعاد استانداردسازی آن به روز می‌شود.

ساکت افزود: در ورزشگاه نقش جهان همه امکانات زیر ساختی فراهم است، البته این نوید را می‌دهم که در حال طراحی مجموعه موزه‌های باشگاه در ورزشگاه هستیم و موزه شرکت فولاد مبارکه نیز در نقش‌جهان در یک سالن اختصاصی ایجاد خواهد شد. شرکت فولاد مبارکه به همت کارشناسان و مدیران خود به عنوان یک صنعت بالنده و موفق مشغول تلاش است و همه موانع و تار و پود تحریم‌های جنایت‌کارانه را در هم شکشته و به خط پایان موفقیت رسیدند.

مدیرعامل باشگاه سپاهان گفت: شرکت فولاد مبارکه در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی و در حوزه‌های مختلف درمانی، فرهنگی و ورزشی رسالت خود را انجام می‌داد. فولاد مبارکه در طول مدت مبارزه با کرونا، تامین کننده اکسیژن بیمارستان‌های کشور بود.

بازدید گردشگران و مهمانان از ورزشگاه نقش‌جهان

وی با اشاره با گردشگری ورزشی در باشگاه سپاهان، توضیح داد: گروه‌های مختلف مردمی از طریق سایت در برنامه تور بازدید نقش‌جهان ثبت‌نام و بازدید می‌کنند. همچنین مهمانان خارجی رسمی نیز از این مجموعه بازدید به عمل‌ می‌آورد. از همین روی این مجموعه تنها در اختیار یک ورزش نیست و نگاه مجموعه فولاد مبارکه و باشگاه سپاهان به همه رشته‌ها و جنسیت‌ها نگاه دارد.

ساکت ادامه داد: باشگاه سپاهان فراگیرترین‌ باشگاه ورزشی کشور (S.C) است و در تمام ابعاد تلاش دارد، شرایط خوبی را فراهم کند. یکی از ضروری‌ترین موارد نیز تاریخ باشگاه است. تاکنون تنها ۳۰ درصد از افتخارات باشگاه، امکان سازماندهی آن فراهم شده که هنوز بیش از ۲ هزار از کاپ‌ و مدال‌ها در انبارها وجود دارد که شرایط نمایش آن فراهم نشده است.

مدیرعامل باشگاه سپاهان با تاکید بر نگاه چند رشته‌ای در موزه سپاهان خاطرنشان کرد: باشگاه سپاهان پرافتخارترین باشگاه هندبال ایران است که در سال‌های متمادی تا ۸۰ درصد بازیکنان تیم ملی را بازیکنان سپاهان تشکیل می‌دادند. این باشگاه اولین بخش‌های نمایش تاریخ هندبال را رونمایی می‌کند و بخش اختصاصی برای مجید رحیمی‌زاده تشکیل شده است.

وی همچنین به رونمایی از یادمان‌های مهدی ناطقی، زینب ملکی و هاجر دباغی و افتخارات ملی و باشگاهی این ورزشکاران اشاره کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =