• ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۲
  • کد خبر: 29103
  • readingTime: ۳ دقیقه
تیم ملی فوتسال

تیم ملی فوتسال ایران به مصاف ویتنام رفت و با شکست حریف خود به نیمه‌نهایی راه یافت.

به گزارش خبرنگار ایراسین، تیم ملی فوتسال ایران پس از کسب سه پیروزی در مرحله گروهی، از ساعت ۱۱ روز سه‌شنبه در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف ویتنام رفت.

گزارش این مسابقه به شرح زیر است:

ترکیب تیم ملی فوتسال ایران: بهمن جعفری، سینا پرکاس، سعید مومنی، سعید احمد عباسی، سالار آقاپور، محمد حسین بازیار، محمد حسین درخشانی، علیرضا رفیعی پور، حمزه کدخدا، علیرضا جوان، مهدی اسد شیر، مهدی کریمی، حسین طیبی و مسلم اولاد قبا

سرمربی: وحید شمسایی

شرح بازی

نیمه اول: در پنج دقیقه ابتدایی مسابقه، توپ و میدان به طور کامل در اختیار تیم ملی ایران بود. یوزهای ایرانی بارها با حرکات ترکیبی و کرنرهای زهردا خطرناک ظاهر شدند و تا چند قدمی گل‌زنی رفتند؛ اما هیچ یک از این توپ‌ها راهی به چهارچوب نداشت. ایران با پرس از بالا اجازه بازی‌سازی به ویتنام نداده بود و امان این تیم را برید، اما درخشش گلر سرخ‌پوش ویتنام باعث شد دروازه این تیم بسته بماند.

در ادامه ویتنام روی اشتباه بازیکن ایران، صاحب یک موقعیت تک به تک شد که رفیعی به خوبی ایستادگی کرد تا اینکه ایران در دقیقه هفتم مزد حملات خود را گرفت و به گل رسید. پس از این گل ویتنام وقت استراحت گرفت و سبک بازی خود را تغییر داد، اگرچه این تغییر کمی ویتنام را رو به جلو کشید، اما در شرایط کلی بازی تغییری ایجاد نشد و ایران همچنان حملات متوالی ترتیب داد. بازیکنان ایران با شوت‌های از راه دور نقطه ضعف دروازه‌بان حریف را پیدا کردند و از همین روش نیز به گل‌های زیادی دست یافتند. در نهایت نیمه اول این مسابقه با نتیجه ۴ بر صفر به سود ایران به پایان رسید.

نیمه دوم: در ابتدای این نیمه ایران کار را با آرامش بیشتری دنبال کرد و سعی در کنترل داشت. بازیکنان ایران با پاس‌های متوالی و دوندگی کمتر، بر میدان مسلط بودند.  در آن سوی زمین ویتنام که برای جبران نتیجه به میدان آمده بود، به آب و آتش زد اما نتوانستند حملات زهرداری را ترتیب بدهند. از طرفی بازیکنان ایران نیز بار دیگر با شوت‌های پی در پی خود امان گلر و مدافعان ویتنام را بریدند و توانستند به گل نیز برسند.

در ادامه نیز اگرچه شمسایی تغییراتی گسترده در تیم اعمال کرد، اما این یوزهای ایرانی بودند که برتری را در زمین در اختیار داشتند. در آن سوی میدان نیز ویتنام به لطف تعویض‌های سرمربی اسپانیایی خود توانست چندباری به دروازه ایران نزدیک شود. با این حال مهم‌ترین اتفاق این نیمه مصدومیت اولادقباد بود.

شرح گل

دقیقه ۷: طیبی روی یک ارسال کرنر و ضربه والی بالاخره دروازه ویتنام را باز کرد.

دقیقه ۱۰: شلیک سرکش از میانه میدان سالار آقاپور در کنج دروازه ویتنام آرام گرفت.

دقیقه ۱۰: یک شوت دیگر روی پاس از نقطه کرنر، این بار از رفیعی‌پور دروازه‌بان ویتنام را برای سومین بار مغلوب کرد.

دقیقه ۱۶: در حالی که ویتنام پاورپلی بازی می‌کرد، توپ لو رفت و دست طیبی افتاد، او نیز با یک ضربه دقیق از زمین خودی، دروازه حریف را برای چهارمین بار باز کرد.

دقیقه ۲۵: کرنر بلند ایران در تیر دوم به بازیار رسید و او پنجمین گل ایران را به ثمر رساند.

دقیقه ۲۸: در یک رفت و برگشت و روی پاس جوان، اولادقباد صاحب توپ شد و با یک ضربه دقیق پای چپ، ویتنام را شش تایی کرد.

دقیقه ۳۳: روی ریباند توپی که تیرک دروازه ویتنام برخورد کرد، طیبی سومین گل خود و هفتمین گل ایران را به ثمر رساند.

دقیقه ۳۷: احمدعباسی توپ‌گیری عالی از مدافع حریف داشت و در موقعیت تک به تک با دروازه‌بان و با ضربه‌ای چیپ دروازه ویتنام را باز کرد.

دقیقه ۳۸: نوبت بالاخره به ویتنامی‌ها رسید، آن‌ها روی یک نفوذ از راست و پاس عرضی دروازه ایران را باز کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =