• ۱۱ تیر ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۳
  • کد خبر: 2842
  • readingTime: ۱ دقیقه
نشست دولت و خصوصی

صادر کنندگان و فعالان اقتصادی دغدغه‌ها مشکلات و مطالبات خود را. در این نشست مطرح کردند که معاون بانک مرکزی، وزیر صنعت، وزیر اقتصاد و دیگر مسئولان حاضر در نشست به تشریح راهکارهای حل این مشکلات پرداختند.

به گزارش ایراسین، جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با حضور وزیر اقتصاد و وزیر صنعت، معدن و تجارت، رئیس اتاق بازرگانی ایران، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، معاون بانک مرکزی ایران و چند تن از فعالان اقتصادی عضو شورا در محل اتاق بازرگانی ایران برگزار شد.

در این نشست صادر کنندگان و فعالان اقتصادی دغدغه‌ها مشکلات و مطالبات خود را مطرح کردند که معاون بانک مرکزی، وزیر صمت، وزیر اقتصاد و دیگر مسئولان حاضر در نشست به تشریح راهکارهای حل این مشکلات پرداختند.

سه دستور کار مهم در هشتاد و ششمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی مطرح گردید:

1. ایجاد امکان رفع تعهد ارزی حاصل از صادرات برای صادرکنندگان به استثنا پتروشیمی ها از طریق چهار روش مورد قبول بانک مرکزی, اعم از سامانه نیما، واردات برای خود یا واگذاری به غیر و اسکناس.

2. رفع مشکلات صادرکنندگان به عراق و افغانستان از طریق اول معرفی صرافی معتبر و مورد قبول بانک مرکزی که صادرکننده با ارائه ارز صادراتی خود به صرافی رفع تعهد ارزی شود و هزینه ۸ تا ۱۲ درصد کارمزد به صادرکننده تحمیل نگردد. دوم ایجاد کانال مشخص بانکی بین بانک مرکزی و بانکهای کشورهای عراق و افغانستان با کارکردی شبیه کانال اینستکس.

3. اجرای اصل بخشنامه بدون تفسیر و پذیرش پروانه صادرات ریالی قبل از تاریخ ۱۶ مرداد سال گذشته به کشورهای عراق و افغانستان از سوی بانک مرکزی و رفع تعهد ارزی صادرکنندگان.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =