رسانه

استادیار دانشگاه تهران گفت: تحقق مسئولیت اجتماعی رسانه‌ها می‌تواند منجر به تقویت اعتماد بین افراد جامعه شود.

علیرضا دهقان در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین با بیان اینکه رسانه‌ها همواره برای نقد بر عملکرد ضعیف ادارات و سازمان‌ها مسئولیت دارند و باید در این زمینه منصفانه به نقد بپردازند، اظهار داشت: اما از سوی دیگر نیز باید توجه داشت که رسانه‌ها نیز از سوی دیگر مسئولیت‌های اجتماعی‌ای دارند که در صورت بی توجهی به آنها ممکن است خسارت‌های زیادی به بار آید.

وی تاکید کرد: با اشتباه رسانه‌ها افکار عمومی نیز تحت تاثیر قرار می‌گیرد و از سویی بی اعتمادی به همراه دارد و از سوی دیگر اعتبار رسانه‌ها زیر سوال می‌رود.

این استادیار دانشگاه تهران با بیان اینکه رسانه به عنوان تاثیرگذارترین نهاد فرهنگی می‌تواند در رواج قانون گرایی و مبارزه با قانون گریزی به طور موثر و موفق وارد عمل شود، تصریح کرد: وجود رسانه در دنیای امروز نشانه آزادی بیان و اندیشه و سنگری محکم برای دفاع از حقوق مردم و شهروندان است و احساس مسئولیت آن موجب بیداری جامعه و پاسخگویی سازمان‌ها و دولت خواهد شد.

وی افزود: در صورتی که رسانه‌ای از چارچوب قانون خارج شد، قانونگذار پیش‌بینی نحوه برخورد قانونی با آن را مشخص کرده است، اضافه کرد: اما باید توجه داشت که فشار غیرقانونی به رسانه‌ها و نامساعدکردن فضای فعالیت رسانه‌ای، به نفع جامعه و نظام نیست و باعث خودسانسوری و نقصان در اطلاع‌رسانی عمومی می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =