• ۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۱
  • کد خبر: 27160
  • readingTime: ۳ دقیقه
تمرینات تیم ملی در دوحه قطر

در روزهای گذشته سرمربی و سرپرست تیم ملی فوتبال ایران درباره حواشی اخیر صحبت‌هایی کردند که نشان دهنده شرایط بحرانی تیم ملی است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، تیم ملی فوتبال ایران در هفته‌های گذشته شرایط عجیبی را پشت سر گذاشت. این اتفاقات از توییت‌های برخی خبرنگاران ورزشی آغاز شد که نشان از برکناری غریب‌الوقوع اسکوچیچ داد. این حواشی تا جلسه کمیته فنی فدراسیون فوتبال ادامه پیدا کرد و در نهایت اعضای کمیته فنی صلاحیت دراگان اسکوچیچ را احراز نکردند تا این مربی به لبه پرتگاه نزدیک شود.

پس از این تصمیم، هیات رئیسه فدراسیون فوتبال و اسکوچیچ جلسه تشکیل دادند و سرمربی تیم ملی به دفاع از عملکرد خود پرداخت. پس از این جلسه زمزمزه‌های ماندگاری اسکوچیچ و حمایت جدی برخی اعضای هیات رئیسه از او به گوش رسید.

در نهایت در جلسه مشترک اعضای هیات رئیسه و کمیته فنی فدراسیون فوتبال که بسیار پرحاشیه بود، رای به ابقای دراگان اسکوچیچ داده شد تا این مرد کروات همچنان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در آستانه برگزاری رقابت‌های جام جهانی باشد.

در کنار این اتفاقات مصاحبه‌های جنجالی برخی بازیکنان از جمله مهدی طارمی و برخی فعالیت‌های اعضای تیم ملی نظیر حمید استیلی حواشی را به اوج رساند و نشان داد که بحران در تیم ملی فوتبال ایران جدی است. این حواشی جایگاه اسکوچیچ را در رختکن را بیش از پیش متزلزل کرد.

بازی با اروگوئه قطعی است

اسکوچیچ پس از این حواشی و اتفاقات روز گذشته بالاخره سکوت خود را شکست و به مصاحبه با یکی از برنامه‌های تلویزیونی پرداخت. او درباره حمایت‌هایی که از او از سوی بزرگان فوتبال ایران شکل گرفته، اظهار کرد: من هم انسانم و روحیه انسانی از این حمایت‌ها خوشحال می‌شود. سعی می‌کنم از تیمم حمایت کنم و این فشار را تحمل کنم تا در جام جهانی موفق باشیم و بهترین اتفاق برای تیم ملی رخ دهد. می‌بینیم کسانی که بدون شناخت از من، شایعاتی را ایجاد می‌کنند که این زیبا نیست و برای تیم ملی هم اتفاق خوبی نیست.

سرمربی تیم ملی در واکنش به پرسشی درباره حضور کریم باقری روی نیمکت تیم ملی گفت: هر کسی که بتواند کمک کند، او را دعوت می‌کنیم. قطعا از حضور چنین افرادی استقبال می‌کنیم. من ارتباط خوبی با کریم باقری دارم و دوست دارم که کنار تیم ملی باشد. ذهنم را درگیر این نمی‌کنم که ترسی برای از دست دادن جایگاهم داشته باشم. تلاشم کسب بهترین نتیجه است و مطمئن هستم که نتایج تیم ملی لبخند را روی لب مردم می‌آورد.

او درباره برنامه آماده‌سازی تیم ملی توضیح داد: سه ماه پیش یک دستورعمل 44 صفحه‌ای به فدراسیون دادم. در آن به صورت شفاف خواسته بودم که بهترین تیم‌های ممکن را برای بازی تدارکاتی فراهم کنند. یا این که تیم های مشابه همگروه‌های ایران در جام جهانی را انتخاب کنیم. مطمئن هستم که بهترین تصمیمات توسط فدراسیون انجام می شود و نمی خواهم به این موارد دامن بزنم. به من گفته‌اند که بازی با اروگوئه تا مراحل پایانی پیش رفته و تقریبا قطعی است.

حواشی صبحانه برای پرت کردن حواس‌ها است

اسکوچیچ درباره حواشی ساعت صبحانه در اردوی قطر تاکید کرد: خیلی کارهای مهمی انجام شده ولی فقط به موضوع صبحانه می‌پردازند. طی سال‌هایی که در ایران بودم می دانستم که فرهنگ ایرانی چگونه است؛ الان فقط صحبت از زمان صبحانه می شود ولی استدلالی که من دارم این است که ما در برهه‌ای سخت توانستیم سریع ترین صعود به جام جهانی را رقم بزنیم. الان چطور بهانه هایی مثل صبحانه مطرح می شود؟!

سرمربی تیم ملی افزود: قطعا بازیکنان تصمیم گیرنده زمان صبحانه نیستند. وظیفه آنها بازی کردن به بهترین شکل ممکن است. سازماندهی تیم چیزی نیست که بازیکنان بخواهند در آن دخالت کنند. حوزه وظایف آنها ارائه بهترین نمایش ممکن در هر بازی است.

ساعت خواب و صبحانه نظر اسکوچیچ بود

این حواشی صبحانه در اردوی تیم ملی که توسط طارمی مطرح شد، حواشی زیادی به دنبال داشت و حمید استیلی، سرپرست تیم ملی نیز درباره آن اظهار نظر گفت. استیلی گفت: با توجه به شرایط اردوی قطر سرمربی تیم برنامه مورد نظر خودش را تنظیم کرد، اجباری نبودن صبحانه یا عدم تعیین ساعت خواب ممکن است به نظر اسکوچیچ مناسب اردوی قطر و شرایط آب و هوایی آنجا بوده، خصوصا در زمانی که تیم ما در ساعات ابتدایی شب تمرین می کرد.

وی ادامه داد: کادر سرپرستی راسا در این خصوص قانون‌گذاری نمی‌کند بلکه مجری برنامه کادر فنی است. قرار نیست بر مبنای سلیقه و نظر شخصی خودمان در این مورد تصمیم گیری کنیم بلکه وظیفه داریم مجری برنامه سرمربی باشیم و این مساله هم موضوع تازه ای نیست. مساله پیچیده ای نیست و به شکل کاملا حرفه ای با نظر سرمربی تیم اجرا می شود. من حوزه وظایف خودم را می شناسم و تلاشم این است که تداخلی با تصمیمات سرمربی و کادر فنی در این حوزه ایجاد نشود.

با این شرایط آنچه مشخص است، شرایط بحرانی تیم ملی در آستانه مسابقات جام جهانی است، تیم ملی‌ای که سرمربی‌اش متزلزل است، فدراسیون‌اش در تغییر و تخول قرار دارد و بازیکنانش هم چند دسته شده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =