• ۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۳
  • کد خبر: 26270
  • readingTime: ۱ دقیقه
وزیر صمت

وزیر صمت گفت: برای اولین بار در کشور ترازنامه معدن در سال ۱۴۰۱ تهیه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، سید رضا فاطمی امین ظهر امروز شنبه ۴ تیرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه درباره دو اقدام مهم این وزارتخانه در حوزه معدن اظهار کرد: یکی از اقدامات مهم در این حوزه که امسال انجام می‌شود تدوین ترازنامه‌های ذخایر معدنی است.

وی افزود: وزارت نیرو مشابه این کار را برای حوزه انرژی از حدود ۱۵ سال پیش تاکنون تهیه می‌کند و همه فعل و انفعلات حوزه انرژی را در بر می‌گیرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ترازنامه معدن امسال برای اولین بار درحوزه معدن تهیه می‌شود و مشخص می‌کند که چقدر اکتشاف در سال جاری انجام شده است، چقدر ذخیره از سال قبل داشتیم، چقدر بهره‌برداری شده و در انتهای سال چقدر ذخیره معدنی وجود دارد.

فاطمی امین اظهار کرد: اقدام دیگری که در حوزه معدن دنبال می‌کنیم، واگذاری بخشی از معادن کشور به عموم مردم است. در معدن مس جانجار این قضیه انجام و مقرر شده ۴۰ درصد از آن به مردم واگذار شود. با این گام علاوه بر اینکه درآمد دولتی حاصل از این معادن در همان منطقه سرمایه‌گذاری می‌شود، مردم منطقه نیز به طور مستقیم از درآمد این معادن منتع می‌شوند. این مسئله به توزیع ثروت در منطقه کمک می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =