وبا

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: هنوز در کشور واکسن وبا تولید نمی شود و این واکسن به صورت وارداتی است.

کوروش هلاکوئی نائینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین با اشاره به هشدار سازمان بهداشت جهانی در زمینه شیوع بیماری وبا اظهار داشت: این بیماری در کشور پاکستان و استان سلیمانیه عراق نیز وجود دارد.

وی افزود: البته باید توجه داشت که بیماری وبا در کشور عراق بیماری آندمیک است و همواره وجود داشته است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه در کشور هر سه تا پنج سال شاهد طغیان وبا بوده‌ایم، ادامه داد: این در حالی است که چند سالی است به دلیل ارتقای سطح بهداشتی در کشور این بیماری شیوع نداشته است.

وی افزود: باید توجه داشت که در این شرایط جامعه حساس وجود دارد و چنانچه این بیماری به تهران برسد وضعیت خوبی را شاهد نخواهیم بود.

هلاکوئی نائینی با اشاره به اینکه شهروندان باید مراقبت های لازم را انجام دهند، اضافه کرد: استفاده از آب جوشیده و عدم استفاده از میوه‌ها با پوست از روش‌های مناسب برای پیشگیری از این بیماری است.

وی با بیان اینکه بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی در سلیمانیه عراق افراد با همه سنین به بیماری وبا مبتلا شده‌اند، گفت: حتی بین فوتی‌های این بیماری کودک چهار ساله نیز وجود داشته است.

این عضو انجمن اپیدمیولوژیست‌های ایران با بیان اینکه واکسن وبا خوراکی است، ادامه داد: واکسن این بیماری همچنان در کشور تولید نمی‌شود و به صورت وارداتی است.

وی با اشاره به شناسایی پنج مورد بیمار مشکوک به وبا در استان کردستان نیز گفت: باید مشخص شود که این بیماران قطعی هستند یا خیر و پس از آن برنامه ریزی لازم را برای حوزه بهداشت و درمان انجام داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =