محرم نویدکیا

مجری شبکه ورزش در اظهاراتی عجیب حضور محرم نویدکیا در سپاهان را به «فیلم هندی» تشبیه کرد.

پایگاه خبری تحلیلی ایراسین - یزدان روحانی؛ محرم نویدکیا، حضوری بیش از ۲۰ ساله در فوتبال ایران دارد، حضوری که سرخ و آبی و سیاه و سفید به آن احترام گذاشته و از دیرباز «محرم» را مرد اخلاق معرفی کردند. نویدکیا در آخرین حضور خود در صحنه فوتبال ایران در دو فصل گذشته سرمربیگری تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان را بر عهده داشت و در حالی که یک سال دیگر با طلایی‌پوشان قرارداد داشت، تصمیم به کناره‌گیری از این تیم گرفت.

نویدکیا در دو فصل حضور خود روی نیمکت سپاهان ادبیات جدیدی را وارد فوتبال ایران کرد، ادبیاتی که حتی تندروترین چهره‌ها که معمولا اظهارنظرات نسنجیده و تندی علیه رقبا دارند به آن احترام گذاشتند و از این ادبیات به عنوان یکی از نیازهای فوتبال ایران یاد کردند.

با این حال منش محرم نویدکیا مخالفانی نیز دارد، مخالفانی که عمدا نان‌شان در لمپنی‌های فوتبال ایران به دست می‌آید و هیچگاه علاقه‌ای به ورود عنصر «احترام» به فوتبال ایران نشان ندادند. چهره‌هایی که گاه در کادرهای فنی و گاه هم در مدیوم صدا و سیما حاضر می‌شوند و شروع به تاخت و تاز علیه تیم‌های غیر تهرانی می‌کنند.

در شب‌های گذشته، محمد میر، مجری برنامه تلویزیونی «شب‌های فوتبالی» شبکه ورزش در اظهار نظر عجیبی درباره محرم نویدکیا گفت: «این دوستمون! آقای محرم نویدکیا، اتفاقی عجیبی در فوتبال ایران بود و شاید برای همیشه از فوتبال ایران حذف شد و شاید دیگر هیچ باشگاهی به خصوص سپاهان به او اعتماد نکند».

او به همین هم بسنده نکرد و ادامه داد: «تقریبا شبیه فیلم‌های هندی بود حضورش، قهر می‌کرد، بعد در هواپیما باز می‌شد، دوباره می‌آمد، همه برایش دست می‌زدند، آخرین روزی هم که رفت یک جمله عجیب و غریبی گفت».

این مجری مدعی شد که: «محرم نویدکیا به پایان عصر سرمربیگری خود رسید و شاید ۱۰ سال بعد با دوره‌های مختلف بتواند برگردد و در فوتبال حضور داشته باشد».

اما مشخص نیست این حجم از تاخت و تاز به آرام‌ترین و با اخلاق ترین سرمربی دو سال اخیر فوتبال ایران از کجا می‌آید؟ فردی که هیچگاه علیه تیمی صحبت نکرد، هیچگاه خودش را در جایگاهی ندید که درباره داوری نظر بدهد و همیشه گردنش در برابر تیم‌های ملی از مو نازک‌تر بود. مردی که حتی در مورد صداوسیما و برخی مواضع جانبدارانه در آن نیز سکوت کرد.

این ادبیات در صدا و سیما بسیار غیرمتعارف است و مطمئنا اگر درباره یکی از شخصیت‌های سرخابی استفاده می‌شد یک هیاهوی رسانه‌ای و در پی آن توبیخ و حذف مجری را به دنبال داشت. اما به هر حال تیم‌ها و شخصیت‌های غیرتهرانی همواره مورد هجمه مجریان سرخابی تلویزیون بوده‌اند و هستند. و البته همین مجریان و برنامه سازان مقهور تشرهای گاه و بی‌گاه همین چهره‌های سرخابی هستند که یکی از تازه‌ترین آنها فرهاد مجیدی بود.

از طرفی با بررسی اتفاقات چند سال در فوتبال ایران می‌توان متوجه شد که آنچه «فیلم هندی» است، شرایط فدراسیون فوتبال پیش و پس از «خوبان عالم» است. آنچه فیلم هندی است حذف شدن استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا است و آنچه مصداق بارز فیلم هندی است، در پشت پرده ارتباطات دلال مآبانه برخی رسانه‌ها با تیم ملی و سرخابی‌ها است. ارتباطاتی که وظیفه دارند شخصیت‌های مهم فوتبال ایران در راستای منافع دلالان مورد هدف قرار دهند تا ادبیات منطقی امثال نویدکیا در فوتبال ایران جایی نداشته باشد و کاری کنند که به قول میر حداقل ۱۰ سالی خبری از آنها نباشد!

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =