سالمندان در گذرفرهنگی چهارباغ اصفهان

عکس:مجتبی جهان بخش

رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی از افزایش سرعت پیری در کشور خبر داد و گفت: این در حالی است که کشور زیرساخت خدمات رسانی به سالمندان را ندارد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، حمید رضا خانکه ظهر شنبه ۳۱ اردیبهشت ماه در نشست تبیین و جایگاه سلامت اجتماعی و توانبخشی در نظام سلامت در دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی با اشاره به افزایش سرعت سالمندی در ایران اظهار داشت: این در حالی است که زیرساخت‌های کشور آماده خدمات رسانی به سالمندان نیست.

وی با بیان اینکه ۳۰ میلیون نفر در کشور نیاز به خدمات توانبخشی دازند، تصریح کرد: ۲۵ درصد افراد کشور نیازمند وسائل کمک توانبخشی هستند.

رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی با بیان اینکه در حال حاضر ۸۰ تخت توانبخشی به ازای ۸۰ میلیون ایرانی داریم، تصریح کرد: ۳۰ میلیون نفر در کشور نیازمند خدمات توانبخشی هستند.

وی با بیان اینکه هزینه‌های درمان و نگهداری بیماران روانی بسیار بالا است، افزود :هر تخت بیمار روانی در بیمارستان ماهانه ۴۰ میلیون تومان هزینه دارد و در سال هزینه بیمارستان روانی رازی ۳۰ میلیارد تومان است.

خانکه با بیان اینکه در سال ۲۰۵۰ بیش از ۳۰ درصد کشور سالمند خواهند شد، تصریح کرد: پیشنهاد می دهیم ۵ درصد تخت های عمومی به خدمات توانبخشی اختصاص داده شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =