دیدار تیم‌های والیبال پیکان ایران و تاراز قزاقستان

تیم والیبال پیکان ایران در فینال رقابت‌های قهرمانی آسیا به مصاف تیم سانتوری سانبردز ژاپن رفت و توانست با برتری برابر این تیم به عنوان قهرمانی آسیا برسد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، تیم والیبال پیکان ایران در بازی نهایی مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های آسیا که به میزبانی تهران و در سالن ۱۲ هزار نفری ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود، به مصاف تیم سانتوری سانبردز ژاپن رفت. این دو تیم پیش تر و در مرحله گروهی نیز به مصاف هم رفته بودند که در آن بازی پیکان موفق شد حریف خود را شکست دهد.

در این بازی نیز پیکان علیرغم شکست در ست‌ اول و دوم، در سه ست متوالی پیروز شود و به عنوان قهرمان جدید قاره کهن دست یابد. 

گزارش این بازی به شرح زیر است:

شرح بازی

دست اول (پیکان ۲۱ _ سانتوری ۲۵): پیکان با قوی‌ترین ترکیب خود شامل ستارگانی همچون انگاپت، عبدلعزیز، موسوی، معروف، مرندی و فیاضی کار را آغاز کرد. امتیاز اول این بازی را تیم سانتوری روی یک سرویس عالی به دست آورد، اما در ادامه دو تیم شانه به شانه و یک امتیاز به یک امتیاز پیش رفتند. با این حال برتری یک امتیازی ژاپنی‌ها تا وقت استراحت فنی اول ادامه داشت. در ادامه حریف ژاپنی با دریافت‌های بهتر برتری نسبی در بازی به دست آورد و از طرفی آبشارهای غیر قابل مهار موزرسکی نیز به کمک آن‌ها آمد و برتری امتیازی خود را افزایش دادند. وقت استراحت فنی دوم با برتری ۱۶ بر ۱۲ سانتوری فرا رسید. پس از این وقت استراحت ضریب اشتباهات بازیکنان پیکان زیاد شد و سانتوری در مقطعی از بازی به برتری پنج امتیازی رسید، اگرچه این اختلاف امتیاز با تلاش بازیکنان پیکان کمتر شد، اما فرصتی برای جبران نمانده بود و این سانتوری بود که توانست ست اول را با برتری پشت سر بگذارد.

دست دوم (پیکان ۲۷ _ سانتوری ۲۹): در این ست پیکان بازی را بهتر آغاز کرد و توانست با یک نمایش زیبا توانست در همان ابتدای بازی یک اختلاف سه امتیازی ایجاد کند، این فاصله امتیازی تا وقت استراحت فنی اول پایدار بود. در ادامه این دست نیز پیکان تیم برتر میدان بود و توانست برتری خود را به حریف دیکته کند، پیکان در حملات اشتباهات بسیار کمی داشت و نسبت به دست قبلی در دریافت‌های پشت زمین نیز بهتر ظاهر شد تا برتری امتیازی را از آن خود کند. این شاخص‌ها به پیکان کمک کرد تا در وقت استراحت فنی دوم نیز ۱۶ بر ۱۳ از حریف خود پیش باشد. اما پس از این وقت استراحت ضریب اشتباهات بازیکنان پیکان زیاد شد و این اشباهات بازی را در امتیاز ۱۷ به تساوی کشاند تا کار برای پیکان سخت شود. در ادامه حتی سانتوری توانست ۲۰ بر ۱۹ از پیکان پیشی بگیرد و به بازی برگردد. دو تیم در امتیازات پایانی هم شانه به شانه پیش می‌رفتند، اما این تیم ژاپن بود که بهتر عمل کرد و در این ست هم به پیروزی رسید.

دست سوم (پیکان ۲۵ _ سانتوری ۱۳): همچون دست قبلی، پیکان بازی را قدرتمندانه آغاز کرد و در همان ابتدای دست چهار بر صفر از حریف خود پیش افتاد؛ اما پس از وقت استراحتی که سرمربی ژاپن درخواست کرد، سانتوری توانست اولین امتیازات خود را دشت کند. برتری پنج امتیازی پیکان تا وقت استراحت فنی اول ادامه داشت. بازی برتر و بی‌نقص پیکان ادامه داشت و در وقت استراحت فنی دوم نیز برتری این تیم نزدیک به دو برابر شد و بازی ۱۶ بر ۹ دنبال میشد. پیکان روند خوب خود را پایان دست ادامه داد و به راحتی این دست را از حریف ژاپنی برد تا بازی به دست چهارم کشیده شود.

دست چهارم (پیکان ۲۵ _ سانتوری ۲۰): در ابتدای این دست هم پیکان کار را بهتر آغاز کرد و توانست سه بر صفر از حریف پیش بیافتد، اما این برتری پایدار نبود و ژاپنی‌ها با اتکا به قدرت موزرسکی به سرعت ورق را برگرداندند و کار را به تساوی کشیدند. سپس بار دیگر دو تیم سایه به سایه هم پیش رفتند و بازی نزدیک دو تیم ادامه داشت تا اینکه سرویس‌های سرعتی نیمیر عبدالعزیز بازی را به سود تیم پیکان برگرداند و پنج امتیاز برتری به پیکان هدیه کرد. این برتری تا پایان این دست ادامه داشت و پیکان بازی را در شت شماری به تساوی رساند. 

دست پنجم (پیکان ۱۵ _ سانتوری ۱۲): پیکان که در دو دست متوالی به پیروزی رسیده بود و از حمایت طرفدارانش بهره می‌برد، دست آخر را پرقدرت آغاز کرد. آن‌ها برای تکمیل معجزه خود و بازگشت به این بازی سنگ‌تمام گذاشتند و توانستند با درخشش ستاره‌های خود این دست را نیز پیروز و قهرمان آسیا شوند. 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =