• ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۵
  • کد خبر: 25143
  • readingTime: ۱ دقیقه
گرد و غبار

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: بر اساس بررسی نقشه‌های هواشناسی خیزش گرد و غبار در نقاط مستعد کشور تا شنبه ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، صادق ضیاییان با اشاره به بررسی نقشه‌های هواشناسی کشور طی سه روز آینده اظهار داشت: بررسی این نقشه‌ها بیانگرادامه فعالیت سامانه جوی ناپایدار در کشور و همچنین خیزش گرد و غبار در نقاط مستعد در این بازه زمانی است.

وی با بیان اینکه برای امروز پنجشنبه ۲۹ اردیبهشت ماه در خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی، ارتفاعات البرز شرقی و به‌صورت پراکنده در اردبیل و آذربایجان شرقی رگبار، رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود، ابراز داشت: برای فردا نیز در سواحل دریای خزر و شمال استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت انتظار می‌رود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی تصریح کرد: این شرایط تا روز شنبه برای سواحل دریای خزر، خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی و ارتفاعات البرز شرقی پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه برای روز شنبه در شمال غرب، سواحل دریای خزر و خراسان شمالی کاهش ۸ تا ۱۰ درجه‌ای دما پیش بینی شده است، افزود: این شرایط تا روز یکشنبه در این مناطق ادامه خواهد داشت

ضیاییان با بیان اینکه از امروز تا شنبه شرایط خیزش گرد و خاک برای دامنه‌های جنوبی البرز و به تدریج در بخش‌هایی از جنوب، شرق و شمال شرق وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک انتظار می‌رود، گفت: پیش بینی ورود گرد و غبار از کشورهای همسایه غربی به مناطق غرب و جنوب غرب و بخش‌هایی از جنوب کشور نیز صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: این روند منجر به افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در اکثر مناطق کشور خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =