• ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۱
  • کد خبر: 25039
  • readingTime: ۱ دقیقه
تیم ملی فوتبال ایران

تیم ملی فوتبال ایران در راستای آماده‌سازی برای مسابقات جام جهانی حداقل دو بازی در خردادماه برگزار می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، فیفا از مدت‌ها پیش تصمیم گرفت تا جام جهانی به دلیل شرایط آب و هوایی قطر به جای تابستان در زمستان برگزار شود، از این روی تقویم مسابقات فوتبال در سراسر جهان دست‌خوش تغییر شده و بسیاری از تیم‌ها برای آماده‌سازی در راه جام جهانی دچار چالش شدند. تیم‌های ملی حاضر در جام جهانی برای آماده سازی خود فقط خرداد و مهرماه سال جاری را فرصت دارند و بالافاصله پس از آن باید در آخر آذرماه در جام جهانی حاضر شوند.

از طرفی تیم‌های اروپایی به دلیل حضور در مسابقات لیگ ملت‌های اروپا جای خالی در تقویم خود ندارند و امکان برگزاری بازی دوستانه برای آن‌ها موجود نیست. تیم ملی فوتبال ایران نیز با دو تیم اروپایی یعنی انگلیس و نماینده اروپا (اسکاتلند، اوکراین و ولز) هم گروه است، اما نمی‌تواند با هیچ تیم اروپایی بازی دوستانه برگزار کند.

برخی تیم ها در اردوی خرداد ماه سه بازی و برخی تیم ها هم ۴ بازی را برنامه ریزی کرده اند اما به طور حتم تیم ملی تنها دو بازی دوستانه را در اردوی خرداد ماه پشت سر خواهد گذاشت. تا اکنون آن چیزی که به صورت رسمی اعلام شده دیدار با تیم ملی کانادا در شهر ونکوور در روز ۱۵ خرداد است.

حمید استیلی، مدیر تیم ملی در مورد بازی دوم تیم ملی گفته است: «به دنبال انجام دومین بازی‌ هستیم و مذاکره را ادامه می‌دهیم. حریف بعدی‌مان نیز از آمریکا شمالی خواهد بود و در حال مذاکره هستیم. عرف بین‌المللی می‌گوید که تا پیش از قرارداد نباید اسمی آورد و بعد از نهایی شدن نام حریف بعدی را خواهیم آورد.»

پیش از این گفته شده بود تیم ملی بعد از بازگشت از کانادا در دوحه توقف خواهد کرد تا سومین بازی دوستانه خود را انجام دهد اما به توجه به طولانی بودن سفر به آمریکا و همینطور نتایج مذاکرات تیم ملی در اردوی خرداد ماه تنها دو بازی دوستانه انجام خواهد داد. احسان اصولی، سخنگوی فدراسیون فوتبال هم این خبر را تایید کرد و گفت: «چیزی که پیگیری می‌کنیم این است که دو بازی را بتوانیم نهایی کنیم که البته یکی از آنها قطعی شد.»

پیش تر اعلام شده بود تیم ملی علاوه بر کانادا، با آلبانی نیز در ونکوور بازی خواهد کرد که به دلیل درخواست‌های پرشمار فدراسیون فوتبال آلبانی این بازی لغو شد. باید منتظر ماند و دید که دومین حریف ایران در خردادماه چه تیمی خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =