بهرام سبحانی رئیس هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد

رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران با تاکید بر تعامل سازنده شرکت‌های دانش بنیان با صنایع فولادی، گفت: اقتصاد دانش بنیان می‌تواند در خدمت تولید فولاد با ارزش افزوده بالا قرار گیرد.

بهرام سبحانی، رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین با اشاره به شعار سال، اظهار کرد: امسال رهبر معظم انقلاب، سال را با شعار «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» نامگذاری کردند که بر اقتصاد دانش‌بنیان تاکید دارد. به این معنا که دانش و فناوری پیشرفته نقش‌آفرینی اساسی در همه عرصه‌های تولید داشته باشد و تولید از حالت شعارگونه خارج شود.

وی با تاکید بر اینکه مفهوم تولید در شعار سال در اقتصاد دانش بنیان مستتر است، تصریح کرد: کار تولیدی برخاسته از نوآوری، خلاقیت، نگاه دانشی، تحقیقی و علمی از ملزومات شعار امسال است تا با تلاش بتوان اقتصاد دانش‌بنیان را در واحدهای تولیدی و به ویژه صنایع فولادی به کار بست.

رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران با اشاره به اینکه اقتصاد دانش‌بنیان متکی بر واردات تکنولوژی نیست، گفت: تولید مبتنی بر دانش‌بنیان، اشتغال آفرین هم می‌شود و سرمایه‌گذاری در توسعه باید در راستای تحقق شعار سال و تکیه بر مراکز تولید دانش اعم از دانشگاه‌ها، مراکز علمی و پژوهشی، شهرک‌های علمی و تحقیقاتی بنیان نهاده شود.

وی با اشاره به اینکه خلا همکاری بین صنعت و مراکز تولید علم به علت وابستگی صنعت به واردات تکنولوژی بوده است، خاطرنشان کرد: تکیه بر دانش بومی و اعتماد به شرکت‌های دانش بنیان می‌تواند این فاصله بین صنعت و دانشگاه را رفع کند زیرا تولید دانش‌بنیان، فرایندی است که در تعامل سازنده بین صنعت و مراکز تولید علم که در بیانیه گام دوم انقلاب هم بر آن تاکید شده است، ایجاد می‌شود.

سبحانی با تاکید بر اینکه تحقق شعار سال زمانی به منصه ظهور می‌رسد که از حالت شعارگونه خارج شود، گفت: در صنعت فولاد، تولید دانش‌بنیان می‌تواند به تولید فولاد با ارزش افزوده بالا منتج شود و در خطوط فولاد هم شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز تولید علم می‌توانند کارکرد و فرایند تکنولوژی را در مسیر حفظ محیط زیست سوق دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =