• ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰
  • کد خبر: 2330
  • readingTime: ۲ دقیقه
امیرآبادی فراهانی

عضو هیات رئیسه مجلس با اشاره به افزایش روند واردات کالاهای مصرفی به ایران طی شش ماهه دوم سال گذشته اعلام کرد: متاسفانه بی‌توجهی برخی نهادها و اجرای سلیقه‌ای قوانین از سوی دستگاه‌ها باعث شده در سال رونق تولید شاهد واردات بی‌رویه کالاهای مصرفی به ایران باشیم.

احمد امیرآبادی فراهانی در این باره در گفتگو با ایراسین اظهار کرد: آمارهایی در اختیار داریم که بیانگر این نکته است که روند واردات کلاهای مصرفی و آن بخش از کالاهایی که توان تولیدی داخلی آنها وجود دارد بالا رفته درحالی امسال توسط مقام معظم رهبری شعال سال رونق تولید ملی نامگذاری شده است.

امیرآبادی فراهانی در ادامه افزود: گروهی در ایران با ایجاد موانع تولیدی از نظر قانونی باعث ایجاد مشکلات در تولید شده‌اند و در مقابل برای واردات و تولیدکنندگان خارجی فرش قرمز پهن می‌کنند بدون اینکه به اقتصاد مقاومتی توجه داشته باشند.

به گفته این عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی طی چند سال اخیر اقتصاد مقاومتی زیاد جدی گرفته نشده و برخی مدیران در این زمینه کمکاری‌هایی انجام داده‌اند و همین امر باعث شده تا تولیدکنندگان داخلی امکان نفس کشیدن نداشته باشند.

به گفته این نماینده مجلس نکته نگران کننده درباره واردات بی‌رویه افزایش میزان وابستگی به خارجی‌هاست و با کوچکترین تغییر در مبادلات خارجی می‌بینیم بازار داخلی با مشکل روبرو شده و در نهایت کمبودهایی در بازار تجربه می‌شود، دقیقا همانند موضوع محصولات سلولوزی که چندی پیش تجربه شد.

امیرآبادی فراهانی در ادامه به خبرنگار ما گفت: نگرانی نمایندگان مجلس درباره افزایش بیشتر معطوف نهاده‌های تولیدی بخصوص در بخش کشاورزی است که می‌تواند در نهایت منجر به بروز چالش در امنیت غذایی ایران کشور بشود، به عنوان مثال موضوع واردات نهاده‌های خوراک دام از جمله این موارد است.

به گفته وی امروز بررسی‌های انجام شده از سوی نمایندگان مشخص کرده نزدیک به دو سوم از بازار واردات نهاده‌های خوراک دام در اختیار یک فرد قرار دارد و این شخص با توجه به ارتباطاتی که ایجاد کرده تمام بازار را تحت تاثیر سیاست‌های خود قرار داده است بدون اینکه نگران از برخورد قانونی دستگاه‌های ذیربط باشد.

امیرآبادی فراهانی تاکید کرد: امروز که شرایط اقتصادی خاص است نهادهای نظارتی و امنیتی بیشتر در زمینه انحصار و مدیریت بازار توسط افرادی خاص داشته باشند، چون درصورتی که فردی قصد سوء استفاده از شرایط داشته باشد می‌تواند بازار را ملتهب کند.

این عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی معتقد است، قوانین مالیاتی، قاچاق، عدم فعالیت منطقی سیستم بانکی ایران درکنار تعابیر شخصی مدیران و سیاستگذاران از قوانین باعث شده تا تولید در کشورمان با چالش روبرو شده و اقتصاد مقاومتی هم به همین دلیل درست اجرایی نشده باشد.

وی در پایان تاکید کرد: باید بدانیم که تا امروز تعریف و درک درستی از اقتصاد مقاومتی که توسط مقام معظم رهبری بیان شده مطرح نشده و لازم است با جدیت بیشتری در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی گام برداریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =