گرجی

کارشناس فرایند فولادسازی و ریخته‌گری مداوم فولاد مبارکه گفت: سیستم طراحی شده جرثقیل‌های سقفی، با خطوط لیزری طراحی شده برای محیط صنعتی به گونه‌ای است که با افزایش توجه بصری پرسنل از بروز حوادث انسانی ناشی از سقوط بار از ارتفاع جلوگیری می‌کند.

امیر گرجی در دومین روز از کنفرانس بین‌المللی فولاسازی و ریخته‌گری مداوم شرکت فولاد هرمزگان با اشاره به خطرات جرثقیل‌های سقفی اظهار کرد: خطرات جرثقیل‌های سقفی شامل سقوط بار، خطرات ناشی از برق‌گرفتگی، لیزخوردن بار در هنگام جداشدن از زمین، انسداد چرخ‌های جرثقیل و ... است.

وی دلایل اصلی در بروز حوادث سقوط اجسام از جرثقیل را استفاده از قطعات نامناسب و بی‌کیفیت دانست و افزود: بلندکردن بارهای با ظرفیت بیش از توان جرثقیل، عدم توانایی اپراتور، عدم آشنایی با عملکرد جرثقیل، عدم سرویس و بازیابی مکرر و عدم توجه پرسنل در حین کار و مهار نامناسب بار از دلایل دیگر در بروز حوادث سقوط اجسام از جرثقیل است.

کارشناس فرایند فولادسازی و ریخته‌گری مداوم فولاد مبارکه در ادامه به بررسی علل وقوع حوادث ناشی از جرثقیل‌های سقفی در ده سال گذشته پرداخت و توضیح داد: مجموعا ۸۲ درصد حوادث به نوعی با سقوط اجسام از ارتفاع مرتبط است و ۱۸ درصد حوادث به عوامل دیگر برمی‌گردد.

وی با اشاره به اینکه ۱۱ درصد حوادث ناشی از سقوط بار از جرثقیل در جهان را در ده سال گذشته منجر به آسیب انسانی شده است، ادامه داد: ۹۳ درصد این حوادث منجر به مرگ حداقل یک پرسنل شده است و متوسط هزینه تحمیلی ناشی از آسیب به تجهیزات ۲۰۰ هزار دلار است در حالی که متوسط هزینه‌های ناشی از فوت پرسنل ۴ میلیون دلار و نقص عضو و آسیب‌های ناشی از آن ۲.۳ میلیون دلار خواهد بود.

گرجی گفت: سیستم طراحی شده جرثقیل‌های سطحی، با خطوط لیزری طراحی شده برای محیط صنعتی به گونه‌ای است که به جرثقیل متصل می‌شود. سیستم یک منطقه ایمنی لیزری فراهم می‌کند که با حرکت جرثقیل حرکت کرده ونواحی پرخطر را برای جلوگیری از حوادث و افزایش ایمنی کارکنان برجسته می‌کند.

گفتنی است که امیر گرجی،کارشناس فرایند فولادسازی و ریخته‌گری مداوم فولاد مبارکه با این ارائه توانست در دومین کنفرانس بین‌المللی فولادسازی و ریخته‌گری مداوم ۱۴۰۰، در بخش تجربه برتر حائز رتبه اول شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =