فروتن

مدیرعامل شرکت فولاد تاراز با اشاره به ضرورت هدفمندشدن برگزاری نمایشگاه های فولادی گفت: راه بومی‌سازی صرفاً تنها از مسیر مهندسی معکوس طی نمی‌شود و می‌توان از پتانسیل‌های موجود در جایگزینی و مهندسی مجدد و تولید علم و تکنولوژی و انتقال تکنولوژی نیز بهره برد.

داود فروتن در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین درحاشیه سومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد اظهار کرد: اگرچه ماهیت برگزاری رویدادهای تخصصی در حوزه صنعت فولاد مطلوب است اما بایستی این نمایشگاه‌ها هدفمند و با خط مشی مدون برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه تعدد برگزاری نمایشگاه و رویداد در حوزه فولاد زمانی به هدف نزدیک می‌شود که طرح‌ و برنامه مشخص برای آن ترسیم شده باشد، تصریح کرد: زمانی این همایش‌ها و جشنواره‌ها به هدف خود و دستیابی به نتایج مورد انتظار آن‌گونه که در فلسفه ی وجودی شان تعریف شده نزدیک می‌شوند که مراحل سیستمی چرخه ی آن رویداد تعریف شده باشد و بدانیم ابتدا و انتهای فرآیند آن چگونه است. چگونه و با چه مشخصاتی آغاز می‌شود و چگونه رشد و بلوغ می یابد؟

مدیرعامل شرکت فولاد تاراز با اشاره به برگزاری سومین نمایشگاه فولاد با رویکرد بومی‌سازی، گفت: هنوز تعریف دقیق و روشنی از بومی‌سازی تبیین نشده است و گاهی آن را معادل مهندسی معکوس مفروض می‌کنند؛ در صورتی‌که متناسب با تجهیزات و قطعات و حتی فرآیند تولید بومی‌سازی می تواند شکل بگیرد.

وی با تاکید به لزوم مدیریت یکپارچه در برگزاری هر رویداد فولادی، بیان کرد: تشکیل کارگروه و معرفی نماینده شرکت‌های فولادی می‌تواند در ایجاد ساختار هدفمند برگزاری نمایشگاه‌ها موثر واقع شود و این نمایندگان به صورت تخصصی، با برگزاری نشست های دوره ای در مقاطع زمانی کوتاه تر و نه فقط سالیانه بتوانند از تجارب مفید و هم افزایی هایی که فلسفه ی این رویداد هست و همچنین ‌تحلیل دقیق تر دستاوردهای صنعت‌گران و تولید کنتدگان و تعریف اهداف مشترک و برنامه ریزی‌های دقیق‌تر در جهت ارتقای نمایشگاه تلاش کنند تا بازدیدکنندگان با قیاس نسبت به دوره قبل رضایت خاطر بیشتری کسب کنند.

فروتن با تاکید بر اینکه رویکرد بومی‌سازی، فرهنگ است، اظهار کرد: هر سیستم برای تبدیل شدن به فرهنگ نیازمند بلوغ و رشد است و با وظیفه‌محوری و در نظر داشتن منافع اقتصادی دو طرفه بین صنعتگر و صنعت ‌میتوان ایده‌ را به واقعیت نزدیک کرد که در نهایت سود اقتصادی را هم به همراه دارد گرچه با دید حمایت از بومی سازی موافقم لیکن این حمایت نباید جنبه ی نمادین داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =