انرژی تجدیدپذیر

نائب رئیس هیات مدیره انجمن سازندگان، تامین‌کنندگان کالا و خدمات تجدیدپذیر گفت: با توجه به محدودیت انرژی، ورود صنایع به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر اجتناب‌ناپذیر است.  

سیدمحمدجواد موسوی، نائب رئیس هیات مدیره انجمن سازندگان، تامین کنندگان کالا و خدمات تجدیدپذیر در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین اظهار کرد: تامین برق توسط شرکت‌های فولادی، پدیده‌ای نو در صنعت فولاد کشور قلمداد می‌شود و رویکرد صنایع فعال در انرژی‌های تجدیدپذیر در سومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد بی‌نظیر بود چراکه برای نخستین بار شاهد این بودیم که صنایع غیرفولادی در همایش فولاد حضور برجسته‌ای دارند.

وی با اشاره به اینکه سومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد بستر بهره‌مندی صنایع فولادی از انرژی‌های تجدیدپذیر را فراهم کرده است، افزود: انرژی‌های تجدیدپذیر با توجه به ماهیت زودبازده و سبزبودن می‌تواند به رفع محدودیت انرژی برق در شرکت‌های فولادی یاری برساند.

موسوی به الزام ورود صنایع فولادی به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر تاکید کرد و گفت: محدودیت برق در صنایع، چاره‌ای جز رو آوردن به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر باقی نگذاشته است اما بوروکراسی اداری یکی از موانع مهم در این مسیر است و امیدواریم با توجه به ضرورت توسعه انرژی برق، بستر لازم برای بهره‌مندی از انرژی‌های تجدیدپذیر فراهم شود.

وی افزود: ایجاد کارگروه‌های تخصصی باعث تسریع روند توسعه همکاری‌ها با بخش فولاد کشور می‌شود که کارگروه‌های تخصصی با برگزاری جلسات منظم و حضور فعالان صنعت فولاد می‌تواند توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر را در کشور منجر شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =