نيلى احمدآبادى

محمود نیلی احمدآبادی گفت: به نظر می‌رسد که فولاد مبارکه در حال استفاده از یک ظرفیت عظیم از دانشگاهیان و شرکت‌های دانش بنیان در کشور است و این یک اتفاق برد- برد است.

محمود نیلی احمدآبادی، استاد دانشکده متالوژی دانشگاه تهران، پس از پایان پنل بررسی زیست بوم نوآوری در آینده صنعت فولاد کشور، که در نخستین روز سومین جشنواره و همایش ملی فولاد برگزار شد، در گفتگو با خبرنگار ایراسین اظهار کرد: در این پنل موضوع بسیار مهمی مطرح شد؛ تجربه یکی دو دهه اخیر به ما نشان می‌دهد که اکوسیستم نوآوری، شرکت‌های زیادی را در بر می‌گیرد و هزینه‌های زیادی که دولت‌ها به این بخش اختصاص می‌دهند، نشان دهنده اثربخشی این موضوع است.

وی گفت: در ایران، اجزای این بخش را به طور نسبی داریم اما شکل دهی این شبکه را نداشته و از طرف دیگر، مثل کشورهای دیگری که اقتصاد باز دارند، نیاز به این نوآوری را کمتر حس کردیم. این مسئله که دوستان ما در فولاد مبارکه، آینده این شرکت را منوط به این حوزه دانسته اند، بسیار مورد استقبال است و به نظر می‌رسد که فولاد مبارکه در حال استفاده از یک ظرفیت عظیم از دانشگاهیان و شرکت‌های دانش بنیان در کشور با هزینه حداقلی است.

این استاد دانشگاه افزود: استارتاپ‌ها براساس دانش و براساس بازار عمل می‌کنند و طبیعتا دولت‌ها از این مراکز حمایت می‌کنند تا به بلوغ رسیده و سپس منطبق با بازار به فعالیت خود ادامه دهند؛ در نتیجه فرض کنید که داده بسیار عظیمی از یافته های این شرکت‌ها وجود دارد و فولاد مبارکه با توجه به شرایط خود، می‌تواند از این شرکت‌ها استفاده کند و از هزینه راه اندازی چنین شبکه ای خودداری کند. این داستان یک اتفاق برد برد برای فولاد مبارکه و شرکت های دانش بنیان است زیرا استارتاپ ها در نهایت یا باید به خودی خود بزرگ شده یا توسط شرکت های بزرگ، خریداری شوند.

سومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد از امروز، سه‌شنبه ۱۹ بهمن ماه ۱۴۰۰ آغاز و تا دو روز دیگر ادامه دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =