المپیک زمستانی

مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن با حضور مقامات ارشد بیش از ۳۲ کشور جهان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ابراسین، مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن روز جمعه ۱۵ بهمن‌ماه ۱۴۰۰، در ورزشگاه ملی لانه پرنده چین با حضور مقامات ارشد بیش از ۳۲ کشور جهان از جمله ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، توماس باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک، حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان و سیدرضا صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک برگزار شد.

در این آیین توماس باخ با قدرانی از میزبانی چین اظهار کرد: امسال سال المپیک و ببر است که نشانه همت بلند، شجاعت و قدرت است. چین یک کشور صاحب سبک در ورزش زمستانی است و بیش از ۳۰۰ میلیون نفر در حدود ۲ هزار پیست اسکی و پیست یخ به ورزش‌های زمستانی می‌پردازند.

رئیس کمیته بین‌المللی المپیک ادامه داد: این دستاورد خارق‌العاده، عصر جدیدی را برای ورزش‌های زمستانی جهان باز می‌کند و مشارکت جهانی را به سطوح جدیدی ارتقا خواهد داد و به سود مردم چین و همچنین علاقه‌مندان به ورزش‌های زمستانی در سراسر جهان خواهد بود. ما فقط می‌توانیم این فصل جدید در تاریخ ورزش را بنویسیم.

وی سپس به شرایط پاندمی کرونا در سراسر جهان اشاره کرد و گفت: شما پس از غلبه بر چالش‌های بسیار به اینجا رسیده‌اید، در حالی که در شرایط نامطمئن زندگی می‌کنید. اما اکنون لحظه شما فرا رسیده است، لحظه‌ای که آرزویش را داشته‌اید. شما ورزشکاران المپیک اگر همه به قوانین یکسان و به یکدیگر احترام بگذارید، نشان خواهید داد که جهان چگونه خواهد بود و هیچ تبعیضی وجود نخواهد داشت.

در ادامه نمایندگان شرکت کننده با حمل پرچم کشورهای خود رژه رفتند و کاروان ایران با پرچمداری عاطفه احمدی و حسین ساوه شمشکی رژه رفتند.

با توجه به برودت هوا و رعایت دستورالعمل‌ها این آیین در زمان کم و با و تعداد اندکی از تماشاچیان برگزار شده است. یکی از حاشیه‌های این آیین حضور نوجوانان دانش‌آموز در افتتاحیه بازی‌ها بود.

عاطفه احمدی، حسین ساوه شمشکی و دانیال ساوه شمشکی سه نماینده کشورمان در این بازی‌ها هستند. المپیک زمستانی پکن در رشته‌هایی چون اسکی آلپاین، اسکی کراس کانتری، هاکی روی یخ، پرش با اسکی و اسنوبورد برگزار می‌شود.

این بازی‌ها با حضور ۲۸۰۰ ورزشکار از ۹۱ کشور جهان از امروز آغاز شد و تا ۲ هفته ادامه دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =