مصطفی نخعی

همایش راهکارهای فعال سازی و سرمایه گذاری در معادن گرانیت شاهکوه نهبندان با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی، سرمایه گذاران و بهره برداران این بخش در بیرجند برگزار شد.

به گزارش ایراسین، همایش راهکارهای فعال سازی و سرمایه گذاری در معادن گرانیت شاهکوه نهبندان با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی، سرمایه گذاران و بهره برداران این بخش در بیرجند برگزار شد.

مصطفی نخعی، نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی در این همایش اظهار کرد: در شهرستان مرزی نهبندان ظرفیت‌های بسیار با کیفیت و با تنوع گرانیتی را داریم در حالیکه سهم استان در بازار بین الملل اندک است.

وی یکی از مهمترین ظرفیت‌های نهبندان را معادن گرانیت آن معرفی کرد و گفت: کشورهایی که قابل مقایسه با ما در حوزه سنگ‌های گرانیتی نیستند امروز سهم قابل توجهی در بازار بین الملل دارند و باید از این ظرفیت در نهبندان استفاده شود.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت : سلسله نشست‌های تخصصی با ایمیدرو برگزار شد و تاکید داریم جلسات با مصوبه مشخص، خروجی دقیق داشته و به طور مرتب با حصول نتیجه ادامه یابد که همایش امروز یکی از نتایج تصمیمات اتخاذ شده در همین برنامه‌ها است.

نخعی افزود: بازار گرانیت در دنیا نه تنها رو به کاهش نیست که رو به پیشرفت است، دوران طلایی برای گرانیت در دنیا شروع شده و باید از آن نهایت استفاده را ببریم.

وی گفت: با این نوع بروکراسی و برنامه‌ریزی نمی‌توانیم نهایت استفاده را ببریم بلکه باید مدیریت کلان و برنامه‌ریزی دقیقی در این زمینه داشته باشیم لذا درخواست داریم این‌ نشست‌ها ادامه یافته تا خروجی مناسبی داشته باشد.

نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: بازار و صنعت سنگ کاملاً خصوصی بوده و ظرفیت خوبی است که فقط نیازمند حمایت است.

نخعی نبود برق را یکی از مهمترین مشکلات معادن شاهکوه نهبندان دانست و گفت: عملیات اجرایی پروژه برق رسانی به معادن شاهکوه که سالیان طولانی است سرمایه‌گذاران و بهره برداران منتظر آن بودند آغاز شده و نیمه اول سال آینده اگر با همین روند پیش برود برق منطقه تامین خواهد شد.

وی نبود نیروی آموزش دیده و ماهر در حوزه معادن یکی دیگر از مشکلات دانست و افزود: این ‌مسئله را در چند مسیر دنبال کردیم از جمله اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای نهبندان از سال تحصیلی ۹۹ در چهار رشته از جمله معدن شروع به‌کار کرد.

نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: همچنین رییس سازمان فنی و حرفه‌ای در سفر به نهبندان با احداث دپارتمان ملی معدن در نهبندان موافقت کرد که پروژه در حال اجرا است و این می‌تواند زیربنای بسیار مهمی در توسعه معدنی منطقه باشد.

نخعی افزود: ظرفیت‌های آموزشی بسیار خوبی در حوزه معدن وجود دارد و اگر این دپارتمان با همکاری ایمیدرو ادامه یابد و سازمان فنی و حرفه‌ای برای تدوین استانداردهای خود مسایل روز معدن را آموزش دهد، شاهد توسعه خواهیم بود.

وی تصریح کرد: صندوق سرمایه گذاری فعالیت‌های معدنی نقش تعیین کننده‌ای در حوزه سنگ‌های گرانیتی دارد و پیشنهاد می دهیم بسته مالی مشخصی برای حمایت از گرانیت نهبندان تعریف شود تا بتوان از این ظرفیت‌ها استفاده کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =