بورس بازار سرمایه بازار سهام

آخرین قیمت ارز و طلا و ارزهای رمزنگاری شده و سهام‌های بازار آسیا و اقیانوسیه در معاملات امروز مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایراسین به نقل از به نقل از سی ان بی سی، تغییرات بازارهای جهانی حاکی از نوسان ارزش سهام ها در بازار آسیا و افزایش ارزش دلار و نوسان در بازار ارزهای رمزنگاری شده و کاهش قیمت طلا است که شرح آن در ذیل آمده است:

نوسان بازار سهام در آسیا

روز دوشنبه در معاملات با نوسان سراسر آسیا و اقیانوسیه، سهام های چین افزایش یافت. کامپوزیت شانگهای ۰.۳۲ درصد و شنژن ۰.۸۹ درصد افزایش یافت. بقیه سهام های بازار آسیا و اقیانوسیه نوسان داشتند. شاخص نیک کی ۲۲۵ در ژاپن ۰.۷۴ درصد افزایش یافت در حالی که شاخص تاپیکس۰.۴۶ درصد افزایش یافت. سهام های استرالیا نیز رشد داشتند: ای اس اکس ۲۰۰ ، ۰.۳۲ درصد افزایش یافت. شاخص مالی سنگین وزن ۰.۳۲ درصد و بخش انرژی ۱.۰۸ درصد افزایش یافت. با این حال، سهام های کره جنوبی با کاهش۱.۱۹ درصدی کاسپای و افت ۱.۳۶ درصدی کاسداک سقوط کرد. سهام های هنگ کنگ نیز با کاهش ۰.۹۱ درصدی شاخص هنگ سنگ همراه شد.

تحلیل گران در مورد وضعیت بازار ایالات متحده نوشتند: بازارها به داده‌های ناامیدکننده اقتصادی ایالات متحده در ماه دسامبر واکنش تدافعی نشان دادند، فروش خرده‌فروشی‌ها و تولیدات کاهش یافت، که تحت تأثیر ضربه سه‌ طرفه تورم بالا، کمبود عرضه مداوم و اومیکرون قرار گرفت. آنها افزودند: ما انتظار داریم که فدرال رزرو در جلسه هفته آینده پیش بینی های تورم و نرخ بهره را برای ماه های آینده اصلاح کند.

بازار ارزهای دیجیتال

دلار آمریکا در برابر همتایان خود پس از صعود هفته گذشته، در ۹۵.۱۷۵ معامله شد. تحلیل گران بانک مشترک المنافع استرالیا در یادداشت روز دوشنبه خود گفتند که دلار ممکن است این هفته بالا بماند و به سمت ۹۴.۱۱ حرکت کند. آنها خاطرنشان کردند که هیچ گونه اطلاعات اقتصادی مرتبط با سیاست این هفته منتشر نشده است یا هیچ سخنرانی برنامه ریزی شده ای از سوی مقامات فدرال رزرو وجود ندارد که بتواند بر قیمت گذاری بازار برای افزایش نرخ بهره بانک مرکزی ایالات متحده تأثیر بگذارد.

در بازار ارزهای رمزنگاری شده امروز صبح ساعت ۹:۰۷ به وقت تهران، بیت کوین با کاهش ۰.۹۶ درصدی در ۴۲۶۳۸.۸۸ دلار و اتریوم با کاهش۲.۳۶ درصدی در ۳۲۵۴۴.۹۰ دلار قرار گرفت.

کاهش قیمت طلا به دنبال سیگنال فدرال رزرو

روز دوشنبه قیمت طلا کاهش یافت، سود خزانه داری ایالات متحده به دلیل سیگنال های فدرال رزرو افزایش یافت و بازارها با کاهش زودتر از حد انتظار شروع به قیمت گذاری کردند. هر اونس طلا تا ساعت ۳:۵۴ صبح به وقت تهران با ۰.۲ درصد کاهش به ۱۸۱۴.۰۸ دلار رسید. معاملات آتی طلای آمریکا با ۰.۱ درصد کاهش به ۱۸۱۵ دلار رسید.

سود اوراق ۱۰ ساله خزانه داری ایالات متحده نزدیک به بالاترین رقم دو ساله هفته قبل بود. جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، هفته گذشته گفت که اقتصاد ایالات متحده برای شروع سیاست های پولی سخت تر آماده است، در حالی که سایر مقامات فدرال رزرو نیز نشان دادند که فدرال رزرو برای شروع افزایش نرخ بهره در ماه مارس آماده می شود.

طلا به عنوان محافظ تورمی در نظر گرفته می شود، اما این فلز به افزایش نرخ های بهره ایالات متحده بسیار حساس است و هزینه نگهداری شمش را افزایش می دهد. هر اونس نقره با ۰.۳ درصد کاهش به ۲۲.۸۹ دلار رسید، پلاتین با ۰.۳ درصد کاهش به ۹۶۷.۳۳ دلار رسید و پالادیوم با ۰.۴ درصد کاهش به ۱۸۷۱.۵۰ دلار رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =