بارش اولین برف زمستانی در اصفهان دی ماه 98

عکس :مجتبی جهان بخش

کارشناس هواشناسی اصفهان با اشاره به کاهش شدید دما تا اواخر هفته، گفت: به شهروندان توصیه می‌کنیم در بخش خانگی مصرف بهینه انرژی را در اولویت قرار دهند تا چرخ صنایع هم بگردد.

محمدرضا رفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین، اظهار کرد: در شبانه‌روز گذشته دمای اصفهان در گرمترین ساعات به ۱۳ درجه سانتی‌گراد و در سردترین ساعات به منفی یک درجه سانتی‌گراد رسید. در این مدت خوروبیابانک با دمای ۱۸ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین و خوانسار با دمای منفی۱۱ درجه سردترین نقطه استان گزارش شده است.

وی افزود: در ۲۴ ساعت آینده پایداری جوی به همراه وزش شدید باد پیش‌بینی می‌شود. از اواسط روز دوشنبه تا اواسط روز سه‌شنبه فعالیت سامانه سرد بارشی دور از انتظار نیست که بارش برف و باران را به همراه خواهد داشت.

این کارشناس هواشناسی با اشاره به اینکه از روز سه‌شنبه تا اواخر روز چهارشنبه شاهد نفوذ توده هوای سرد تا کاهش نسبی دما بین ۶ تا ۸ درجه را خواهیم داشت، گفت: کاهش دما باعث افزایش مصرف حامل‌های انرژی می‌شود که توصیه می‌شود شهروندان در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنند تا چرخ صنایع هم بگردد.

وی با اشاره به وزش باد شدید و احتمال وقوع طوفان لحظه‌ای در مناطق غربی، جنوبی و شرقی استان اصفهان، گفت: توصیه می‌شود از تردد در ساختمان‌های نیمه‌کاره و صعود به ارتفاعات خودداری شود. همچنین در این مناطق کمینه دما در اکثر مناطق استان اصفهان ۳ الی ۵ درجه کاهش می‌یابد.

وی اعلام کرد: دمای شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات به ۱۳ درجه سانتی‌گراد و در سردترین ساعات به منفی ۴ درجه سانتی‌گراد می‌رسد. خوروبیابانک با ۱۸ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین شهر استان و بوئین میاندشت با دمای منفی ۱۴ درجه سردترین شهرستان‌های استان اصفهان هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =