وزش باد

یک کارشناس هواشناسی گفت: از اواخر امشب تا روز شنبه شاهد فعالیت سامانه بارشی و وزش باد شدید خواهیم بود.

محمدرضا رفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین در شبانه‌روز گذشته دمای اصفهان در گرمترین ساعات به ۱۹ درجه سانتی‌گراد و در سردترین ساعات به منفی یک درجه سانتی‌گراد رسید. در این مدت آران و بیدگل با دمای ۲۰ درجه سانتی‌گراد گرمترین و بوئین میاندشت با دمای منفی ۷ درجه سردترین نقطه استان گزارش شده است.

وی با اشاره به اینکه دمای شهر اصفهان صفر درجه سانتی‌گراد است، گفت: تا اواسط امروز پایداری جوی در اصفهان حاکم است و افزایش غلظت آلاینده‌های جوی را در مناطق صنعتی و کلانشهر اصفهان خواهیم داشت.

این کارشناس هواشناسی با اشاره به اینکه از اواخر امروز تا اواخر روز شنبه فعالیت سامانه بارشی را در استان اصفهان خواهیم داشت، خاطرنشان کرد: بارش باران و برف و کاهش دما در اکثر مناطق استان پیش‌بینی می‌شود و شدت بارش‌ها در مناطق غربی و جنوبی استان اصفهان خواهد بود.

وی میزان بارشها در روز شنبه را در مناطق جنوب و شرق استان اصفهان اعلام کرد و گفت: احتمال آبگرفتگی معابر، لغزندگی جاده‌ها، بالاآمدن مسیل و رودخانه و کاهش دید در جاده‌های مرتفع و کوهستانی وجود دارد و توصیه می‌شود احتیاط‌های لازم به‌عمل آید.

رفیعی با اشاره به وقوع طوفان لحظه‌ای و وزش باد شدید را از فردا تا اواخر روز شنبه دور از انتظار ندانست و افزود: توصیه می‌شود از تردد در ساختمان‌های نیمه‌کاره، صعود به ارتفاعات خودداری شود. دما در اکثر مناطق استان اصفهان ۲ الی ۳ درجه افزایش می‌یابد.

وی اعلام کرد: دمای شهر اصفهان در گرمترین ساعات به ۱۹ درجه سانتی‌گراد و در سردترین ساعات به صفر درجه سانتی‌گراد می‌رسد. خوروبیابانک با ۲۰ درجه سانتی‌گراد گرمترین شهر استان و بوئین میاندشت با دمای منفی ۵ درجه سردترین شهرستانهای استان اصفهان هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =