عباس محمدیان

رئیس بسیج رسانه کشور گفت: مسئولیت اجتماعی رسانه‌ها در گام دوم انقلاب بروز و ظهور کند.

عباس محمدیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین به مناسبت روز بسیج رسانه، اظهار کرد: نامگذاری روز بسیج رسانه برگرفته از سالروز شهادت خبرنگار بسیجی، شهید غلامرضا رهبر است و همین انتخاب نام، بر مسئولیت‌پذیری جامعه رسانه فزونی بخشیده است چرا که نام این شهید بزرگوار بر سازمان بسیج رسانه مزین شده است.

وی افزود: امروز در گام دوم انقلاب قرار داریم و بیانیه گام دوم انقلاب، سندی راهبردی بوده و رسانه‌ها تکمیل کننده این بیانیه -که مصداق فرمایش مقام معظم رهبری است- را محقق می‌سازند. ما امروز در نقش رسانه‌ها باید خلق حماسه‌ها را جستجو کنیم و رسانه‌ها باید مرکز ایده‌پردازی باشند چرا که امروزه رسانه‌ها بازوان قدرت و حرکت دموکراسی نظام جمهوری اسلامی هستند.

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور با تاکید بر اینکه رسانه‌ها به عنوان باور مدیریتی و ارزش آینده‌پژوهی برای مدیران تبیین می‌شوند، تصریح کرد: مدیران و مسئولان باید به این باور برسند که رسانه‌ها می‌توانند تحول‌آفرین و نقش‌آفرین باشند. امروزه هرآنچه که در سند تحول پیشرفت حیات بشریت محقق می‌شود با زمینه‌سازی رسانه‌ها صورت گرفته چون رسانه‌ها به مثابه عصای موسی هستند و معجزه‌ می‌بخشند.

وی با اشاره به اینکه جامعه رسانه ایران و به ویژه استان اصفهان از نجیب‌ترین و پاک‌ترین جامعه رسانه در کشور هستند، گفت: اصفهان، یکی از قطب‌های مهم رسانه‌ای کشور است و می‌تواند در تحقق برنامه‌های اقتصادی، اجتماعی، ورزشی و و... نقش‌آفرینی کند.

محمدیان با اشاره به اینکه مسئولیت اجتماعی تمام رسانه‌ها باید در بیانیه گام دوم بروز و ظهور کند، تاکید کرد: رسانه‌ها باید از وابستگی سیاسی منع شوند چرا که رسانه‌هایی تاثیرگذار خواهند بود که در آینده نزدیک به استقلال نسبی رسیده باشند.

وی با تاکید بر نقش رسانه‌ها در طنین‌اندازی تفکر انقلابی در جامعه، بیان کرد: رسانه‌ها پیونددهنده نسل‌های بعد از انقلاب هستند و هنر توسعه تفکر انقلابی را در متن جامعه تسری می‌دهند و این بر ارزش فعالان حوزه رسانه می‌افزاید.

محمدیان با تاکید بر اینکه رسانه‌ها در ترویج ادبیات پایداری تلاش کنند، گفت: رسانه‌ها باید در تبیین و ترویج فرهنگ شهدا بیش از پیش بکوشند و از آنجا که اختلاف سلیقه سبب رشد دموکراسی می‌شود، رسانه‌ها باید در تمام حوزه‌های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی نقش‌آفرینی کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =