• ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۲
  • کد خبر: 21334
  • readingTime: ۱ دقیقه
طلا

قیمت انس جهانی طلا تحت تاثیر انتظارات معامله‌گران برای آمارهای تورمی دسامبر ایالات متحده کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار ایراسین به نقل از رویترز، قیمت طلا روز دوشنبه به دلیل انتظار معامله‌گران برای آمارهای تورمی دسامبر ایالات متحده بودند که می‌توانست به افزایش زودتر از پیش‌بینی نرخ بهره توسط فدرال رزرو منجر شود، کاهش یافت.

هر اونس طلا پس از اینکه روز جمعه به پایین ترین سطح خود از ۱۶ دسامبر تاکنون، امروز با ۰.۲ درصد کاهش به ۱۷۹۲.۴۳ دلار رسید. ۱۶ دسامبر قیمت طلا به ۱۷۸۲.۱۰ دلار رسیده بود. این در حالی است که قیمت طلا در ایالات متحده آمریکا ۰.۱ درصد بیشتر کاهش یافت و به ۱۷۹۱ دلار رسید.

نیکلاس فراپل، مدیر کل جهانی در ABC در این خصوص گفت: " بازار هنوز هم به دلیل بازدهی بالا در پایان تعطیلات هفته گذشته به نوعی عقب مانده است."

بازدهی خزانه داری ایالات متحده هفته گذشته پس از آن که صورت‌جلسه فدرال رزرو احتمال کاهش ترازنامه بانک مرکزی را زودتر از آنچه پیش‌بینی شده بود، مطرح کرد افزایش یافت.

باید توجه داشت که طلا به عنوان پوششی در برابر تورم بالاتر در نظر گرفته می‌شود اما این فلز به افزایش نرخ‌های بهره ایالات متحده بسیار حساس است که هزینه فرصت نگهداری شمش‌های غیر بازده را افزایش می‌دهد.

معاملات آتی صندوق های فدرال رزرو با احتمال تقریبا ۹۰ درصدی افزایش نرخ بهره در ماه مارس و بیش از ۹۰ درصد احتمال افزایش نرخ بهره تا ژوئن افزایش یافته است.

فراپل گفت: "اگر داده های تورم کمی بالاتر از حد انتظار باشد، انتظارات مردم (در مورد انقباض تهاجمی فدرال رزرو) را تایید می‌کند. ممکن است شاهد اندکی کاهش در بازده واقعی باشید و این امر مثبت طلا خواهد بود."

داده‌های تورم ایالات متحده اواخر این هفته منتشر می‌شود، به طوری که انتظار می‌رود CPI اصلی دسامبر پس از افزایش ۴.۹ درصدی در ماه قبل، سالانه ۵.۴ درصد افزایش یابد.

به گفته وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، طلای نقطه‌ای ممکن است مقاومت ۱۸۰۱ دلاری را در هر اونس آزمایش کند.

هر اونس نقره با ۰.۴ درصد کاهش به ۲۲.۲۱ دلار رسید. پلاتین نیز با تغییرات اندکی در ۹۵۴.۰۵ دلار و پالادیوم نیز ۰.۴ درصد کاهش یافت و به ۱۹۲۶.۴۱ دلار رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =