سید محمدرضا میرتاج الدینی

نایب‌رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: شرکت فولاد مبارکه به عنوان صنعت پایه فولاد کشور، با گستردگی فعالیت‌های صنعتی در شرایط سخت محصولات مورد نیاز کشور را تولید کرده که این امر قابل تقدیر است.

حجت‌الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی امروز(15 آذرماه) در بازدید از غرفه گروه فولاد مبارکه در هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی متالورژی(ایران‌متافو) در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین با بیان این که صنعت فولاد صنعتی زیرساختی برای کشور محسوب می‌شود، اظهار کرد: هرچه به صنعت فولاد بیشتر توجه شود و این صنعت مورد حمایت بیشتری قرار گیرد، اقتصاد و صنعت کشور در ریل توسعه و با سرعت بیشتری حرکت کرده و پیشرفت می‌کند.

وی در ادامه افزود: در این میان تعدادی از مجموعه‌های فولادی، سنگ بنای صنعت فولاد هستند که هرچه شکوفاتر و پویاتر باشند، سایر صنایع وابسته در کشور نیز سرزنده‌تر خواهند بود که شرکت فولاد مبارکه به عنوان صنعت پایه فولاد کشور با گستردگی فعالیت‌های صنعتی در شرایط سخت محصولات مورد نیاز کشور را تولید کرده که این امر قابل تقدیر است.

نایب‌رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور فعال گروه فولاد مبارکه در نمایشگاه ایران‌متافو خاطرنشان کرد: شرکت‌های زیرمجموعه فولاد مبارکه در این نمایشگاه به ارائه دستاوردها و مجموعه فعالیت‌های خود پرداخته و دستاوردهای خود را از تولید سنگ آهن تا تولید فولاد را به بازدیدکنندگان عرضه کردند.

وی با اشاره به محدودیت‌های انرژی و مواد اولیه اذعان داشت: برای تأمین مواد اولیه در مرحله نخست باید با خام‌فروشی در کشور مقابله کرد چراکه هرچه میزان صادرات مواد خام معدنی بیشتر باشد، به همان اندازه صنعت فولاد و دیگر صنایع کشور با مشکل روبرو خواهند شد.

میرتاج‌الدینی با بیان این که منابع و مواد اولیه برای صنایع فولادی باید به صورت پایدار باشند و پهنه‌های جدید معدنی اکتشاف شوند، تصریح کرد: لازم است که این موضوع در سیاست‌های دولت قرار گیرد؛ البته ما نیز در مجلس شورای اسلامی طرح‌هایی که در راستای حمایت از صنعت مادر و فولاد باشد را نیز حمایت خواهیم کرد. 

وی عنوان داشت: تأمین سوخت صنایع نیز یکی دیگر از مسائل مهم و اصلی در کشور است که البته اگر ماشین‌آلات و کوره‌ها بهینه‌سازی شوند و از هدررفت انرژی جلوگیری شود، می‌توان گفت که ایران یکی از کشورهای برتر در زمینه تولید انرژی به ویژه گاز است و در شرایط عادی که مصارف خانگی کمتر است، تأمین گاز مورد نیاز صنایع با سهولت بیشتری صورت می‌گیرد.

نماینده مردم آذرشهر، اسکو و تبریز در مجلس شورای اسلامی در پایان تأکید کرد: دولت برنامه‌هایی برای توسعه میادین گازی و زیرساخت‌ها داشته که البته نیازمند سرمایه‌گذاری‌های سنگین است؛ وزارت نفت دولت سیزدهم نیز برنامه مدونی برای احیای میادین و مخازن گازی داشته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =